چگونگی استفاده از free transform در فتوشاپ

چگونگی استفاده از free transform در فتوشاپ

پنج شنبه، 14 اردیبهشت 1402

198

سوال: گزینه free transform در منوی edit فتوشاپ چه کاری انجام می دهد؟

  1. ​ایجاد لایه جدید برای تصویر
  2. قابلیت تغییر اندازه، چرخش، تقارن و انعکاس تصویر
  3.  قابلیت ایجاد افکت‌های مختلف روی تصویر
  4. قابلیت ایجاد انتخاب پیشرفته 

گزینه صحیح شماره 2 می‌باشد که به معنای "تغییر اندازه، چرخش، تقارن و انعکاس تصویر" است.

گزینه free transform در منوی edit فتوشاپ

​ گزینه free transform در فتوشاپ، ابزاری است که به کاربران این قابلیت را می‌ دهد تا اندازه، موقعیت، چرخش، انعکاس و تقارن تصویر را به آسانی تغییر دهند. برای استفاده از این ابزار، کاربر می‌تواند از منوی Edit > Free Transform یا با کلید میانبر Ctrl + T(Windows) و Cmd + T (macOS) استفاده کند. با استفاده از نقاط کنترلی قرار داده شده بر روی تصویر، می توانید تصویر را با دقت و به راحتی تغییر اندازه دهید. همچنین، با فشار دادن کلید Shift و کشیدن یکی از نقاط کنترلی در حالی که free transform فعال است، می توانید تصویر را به راحتی چرخانده و پایدار کنید. در کل، ابزار free transform یکی از مهمترین و ضروری ترین ابزارهای فتوشاپ برای تغییر اندازه و تنظیم تصاویر است.

استفاده از گزینه Free Transform در فتوشاپ

در نرم ‌افزار فتوشاپ، یکی از ابزارهای پرکاربرد برای تغییر اندازه و تنظیم تصاویر، ابزار Free Transform است. با استفاده از این ابزار، کاربران می‌توانند بسیار راحت و با دقت، اندازه، موقعیت، چرخش، انعکاس و تقارن تصویر را تغییر دهند. برای استفاده از این ابزار همانطور که در بالا هم گفته شد، کاربران می‌توانند با روش ‌های مختلفی به آن دسترسی پیدا کنند از دیگر ویژگی‌های مفید این ابزار می‌توان به نقاط کنترلی آن اشاره کرد که برای تنظیم و تغییر اندازه و تقارن تصویر بسیار مفید هستند. با این نقاط کنترلی، کاربران می‌توانند با دقت بیشتری تصاویر را تغییر دهند و به دلخواه خود تنظیمات لازم را انجام دهند. از دیگر ویژگی‌ های این ابزار، قابلیت انعطاف ‌پذیری بالای آن است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا محیط کار را به سبک خود تنظیم کرده و با دسترسی سریع به ابزارهای مختلف، به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهند.

همچنین بخوانید: چگونگی کار با گزینه file info فتوشاپ


نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چگونه در فتوشاپ دور متن کادر بکشیم؟

چگونه در فتوشاپ دور متن کادر بکشیم؟

چگونه در فتوشاپ دور متن کادر بکشیم؟ در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم به این سوال شما پاسخ دهیم که چطور میتوانیم دور متنمان کادر بکشیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

۱ هفته پیش

31

بهترین راه یادگیری فتوشاپ چیست؟

بهترین راه یادگیری فتوشاپ چیست؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم بهترین راه یادگیری فتوشاپ را به شما معرفی نماییم. اگر به دنبال یادگیری کامل فتوشاپ هستید تا انتهای این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید.

۳ هفته پیش

47

چگونه در فتوشاپ زیر متن خط بکشیم؟

چگونه در فتوشاپ زیر متن خط بکشیم؟

خط کشیدن زیر متن در فتوشاپ راهی ساده برای افزودن تأکید، تمایز یا صرفاً زیبایی به نوشته شماست. در این آموزش گام به گام، به شما نشان خواهیم داد که چگونه به آسانی زیر متن خود در فتوشاپ خط بکشید.

1 ماه پیش

83

چطور در فتوشاپ پست اسلایدی درست کنیم؟

چطور در فتوشاپ پست اسلایدی درست کنیم؟

چطور در فتوشاپ پست اسلایدی درست کنیم؟ در این مقاله قرار است به صورت تصویری به شما توضیح دهیم که چطور می توانید در فتوشاپ پست اسلایدی درست کنید تا انتهای این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید

1 ماه پیش

80

رزولوشن در فتوشاپ کجاست؟

رزولوشن در فتوشاپ کجاست؟

در این مقاله، به طور کامل نحوه تنظیم رزولوشن در فتوشاپ را به شما آموزش می‌دهیم. شما یاد خواهید گرفت که رزولوشن چیست، کجا می‌ توانید آن را پیدا کنید و چگونه آن را برای تصاویر خود تنظیم کنید.

1 ماه پیش

75

سایز a5 در فتوشاپ

سایز a5 در فتوشاپ

سایز a5 در فتوشاپ چقدر است، در این مقاله از وب سایت چگونگی قرار است به ابعاد و نحوه ایجاد یک سند جدید در ابعاد a5 بپردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

285

8 سایت برتر دانلود پترن برای فتوشاپ رایگان

8 سایت برتر دانلود پترن برای فتوشاپ رایگان

با استفاده از پترن‌ ها می‌ توانید به سادگی طرح‌ های خود را از ساده به چشمگیر تبدیل کنید. در این مقاله،  8 سایت برتر  را به شما معرفی می ‌کنیم که می ‌توانید از آنها پترن‌ های فتوشاپ را به صورت رایگان  دانلود کنید.

2 ماه پیش

160

چگونه با فتوشاپ فاصله حروف را کم کنیم؟

چگونه با فتوشاپ فاصله حروف را کم کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی قرار است به مشکل کم کردن فاصله حروف در فتوشاپ بپردازیم، تا انتهای این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید

2 ماه پیش

228

چگونه در فتوشاپ حروف را بکشیم؟

چگونه در فتوشاپ حروف را بکشیم؟

چگونه در فتوشاپ حروف را بکشیم؟ در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما نحوه کشیدن حروف در فتوشاپ را به صورت تصویری اموزش دهیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

271

 بهترین سایت آموزش رایگان فتوشاپ به زبان فارسی

بهترین سایت آموزش رایگان فتوشاپ به زبان فارسی

ما در این مقاله، با معرفی بهترین سایت آموزش رایگان فتوشاپ به زبان فارسی، مسیر یادگیری این نرم‌ افزار را برای شما هموار خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با ویژگی ‌های منحصر به فرد این دوره آموزشی آشنا شوید

2 ماه پیش

98