چگونگی استفاده از free transform در فتوشاپ

چگونگی استفاده از free transform در فتوشاپ

پنج شنبه، 14 اردیبهشت 1402

157

سوال: گزینه free transform در منوی edit فتوشاپ چه کاری انجام می دهد؟

  1. ​ایجاد لایه جدید برای تصویر
  2. قابلیت تغییر اندازه، چرخش، تقارن و انعکاس تصویر
  3.  قابلیت ایجاد افکت‌های مختلف روی تصویر
  4. قابلیت ایجاد انتخاب پیشرفته 

گزینه صحیح شماره 2 می‌باشد که به معنای "تغییر اندازه، چرخش، تقارن و انعکاس تصویر" است.

گزینه free transform در منوی edit فتوشاپ

​ گزینه free transform در فتوشاپ، ابزاری است که به کاربران این قابلیت را می‌ دهد تا اندازه، موقعیت، چرخش، انعکاس و تقارن تصویر را به آسانی تغییر دهند. برای استفاده از این ابزار، کاربر می‌تواند از منوی Edit > Free Transform یا با کلید میانبر Ctrl + T(Windows) و Cmd + T (macOS) استفاده کند. با استفاده از نقاط کنترلی قرار داده شده بر روی تصویر، می توانید تصویر را با دقت و به راحتی تغییر اندازه دهید. همچنین، با فشار دادن کلید Shift و کشیدن یکی از نقاط کنترلی در حالی که free transform فعال است، می توانید تصویر را به راحتی چرخانده و پایدار کنید. در کل، ابزار free transform یکی از مهمترین و ضروری ترین ابزارهای فتوشاپ برای تغییر اندازه و تنظیم تصاویر است.

استفاده از گزینه Free Transform در فتوشاپ

در نرم ‌افزار فتوشاپ، یکی از ابزارهای پرکاربرد برای تغییر اندازه و تنظیم تصاویر، ابزار Free Transform است. با استفاده از این ابزار، کاربران می‌توانند بسیار راحت و با دقت، اندازه، موقعیت، چرخش، انعکاس و تقارن تصویر را تغییر دهند. برای استفاده از این ابزار همانطور که در بالا هم گفته شد، کاربران می‌توانند با روش ‌های مختلفی به آن دسترسی پیدا کنند از دیگر ویژگی‌های مفید این ابزار می‌توان به نقاط کنترلی آن اشاره کرد که برای تنظیم و تغییر اندازه و تقارن تصویر بسیار مفید هستند. با این نقاط کنترلی، کاربران می‌توانند با دقت بیشتری تصاویر را تغییر دهند و به دلخواه خود تنظیمات لازم را انجام دهند. از دیگر ویژگی‌ های این ابزار، قابلیت انعطاف ‌پذیری بالای آن است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا محیط کار را به سبک خود تنظیم کرده و با دسترسی سریع به ابزارهای مختلف، به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهند.

همچنین بخوانید: چگونگی کار با گزینه file info فتوشاپ


نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم؟

چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم؟

یکی از سوالات مهم هنرجویان فتوشاپ این است که چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم برای پیدا کردن وسط صفحه در فتوشاپ روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آسان ترین روش ها را در بخش زیر شرح میدهیم تا انتهای این مقاله از وبسایت چگونگی با ما همراه باشید.

4 روز پیش

17

چگونگی پیش نمایش فایل psd بدون باز کردن فایل

چگونگی پیش نمایش فایل psd بدون باز کردن فایل

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌ توانید بدون نیاز به باز کردن فایل‌ های PSD یا همان لایه باز، پیش ‌نمایشی از محتوای آنها را مشاهده کنید.

۲ هفته پیش

47

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

در این مقاله به بررسی ابعاد دقیق و استاندارد برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ پرداخته ایم و نکاتی را برای طراحی کارت ویزیت ذکر کرده ایم با ما همراه باشید

۲ هفته پیش

37

ابعاد بنر تسلیت باید چقدر باشد؟

ابعاد بنر تسلیت باید چقدر باشد؟

این مقاله با عنوان ابعاد مناسب برای چاپ بنر تسلیت باید چقدر باشد برای ان دسته از عزیزانی که به دنبال ابعاد مناسب برای طراحی بنر تسلیت هستند مناسب است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۳ هفته پیش

52

ایجاد عکس 16در 21 در فتوشاپ

ایجاد عکس 16در 21 در فتوشاپ

تغییر سایز عکس یکی از رایج‌ ترین کارهایی است که در فتوشاپ انجام می‌ شود. سایز عکس 16*21 یکی از سایزهای پرکاربرد برای چاپ عکس، آلبوم عکس و ... است. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سایز عکس خود را در فتوشاپ به 16*21 تغییر دهید و یا یک عکس با سایز 16*21 ایجاد نمایید.

1 ماه پیش

129

چگونه فایل TIFF را به JPG تبدیل کنیم؟

چگونه فایل TIFF را به JPG تبدیل کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل فایل TIFF به JPG را با هم آموزش ببینیم،همچنین در این مقاله به برخی از سوالات متداول شما پاسخ داده شده است.

1 ماه پیش

84

چگونه در فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم؟

چگونه در فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی، به طور کامل به نحوه کپی گرفتن از یک لایه در فتوشاپ خواهیم پرداخت و روش‌های مختلف انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

1 ماه پیش

85

چطور در فتوشاپ دایره بکشیم؟

چطور در فتوشاپ دایره بکشیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی راحت ترین روش برای رسم دایره در فتوشاپ را به شما توضیح خواهیم داد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

2 ماه پیش

326

پنل Layers لایه ها رفته چطوری بیارمش؟

پنل Layers لایه ها رفته چطوری بیارمش؟

گاهی اوقات ممکن است پنل لایه ها به دلایل مختلف از دیدرس پنهان شود. برای مثال، ممکن است شما به اشتباه پنل لایه ها را بسته باشید یا ممکن است پنل لایه ها به صورت اتفاقی به یک گروه پنل منتقل شده باشد. در این مقاله به حل این مشکل پرداخته ایم.

2 ماه پیش

94

چگونه فتوشاپ را به حالت اول برگردانیم؟

چگونه فتوشاپ را به حالت اول برگردانیم؟

حتما زمانی که این مقاله را مطالعه میکنید به دنبال راهی برای برگرداندن فتوشاپتان به حالت اولیه هستید چرا که تنظیماتش بهم ریخته و امکان کارکردن با فتوشاپ را به شما نمی دهد، این مقاله به شما کمک می‌ کند تا تنظیمات فتوشاپ خود را به حالت اولیه برگردانید.

2 ماه پیش

115