آیا میتوان سرچ کنسول رقبا را دید؟

فایده داشتن سرچ کنسول برای وب سایت:

اگر شما هم صاحب یک کسب و کاری هستید که دارای یک وب سایت اختصاصی است و سعی در بهینه سازی سایت خود دارید احتمالا در مورد کنسول جستجوی گوگل شنیده اید، این ابزار قدرتمند اما رایگان به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک سئوکار و یا مدیر وبسایت به بهینه سازی و سئو کردن سایت خود بپردازید. ما نمی توانیم قدرت این ابزار پیشرفته را نادیده بگیریم اطلاعات و آماری که search console در اختیار سئوکاران قرار می دهد برای بهینه سازی سایت امری ضروری است. کنسول جستجوی گوگل داده های لازم را برای نظارت بر عملکرد وب سایت در بهبود رتبه بندی برای موتورهای جستجو فراهم می کند اطلاعاتی که منحصرا  تنها از طریق سرچ کنسول در اختیار شما قرار میگیرد. داشتن سرچ کنسول برای وب سایتتان به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آمار بازدید سایت خود را توسط موبایل، دسکتاپ و تبلت دریافت کنید، گاها در وب سایت شما خطاهای امنیتی و یا 404 رخ می دهد که منجر به کاهش و افت رتبه شما می شود سرچ کنسول این خطاهای به وجود آمده در وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد. سئوکاران با در دست داشتن آمار سرچ کنسول گوگل می توانند ترافیک ورودی سایت را کنترل کنند، همچنین شما با ثبت نقشه سایت و یا به عبارتی سایت مپ به بهینه سازی فرایند ایندکس صفحات سایتتان کمک می کنید، شما با استفاده از sitemap خزنده های گوگل را به سمت صفحات مهم تر وب سایت فرا می خوانید و این امر باعث می شود که بودجه خزش وب سایتتان مدیریت شود. از دیگر مزایای داشتن سرچ کنسول برای هر وب سایتی اطلاع از لینک سازی های داخلی و خارجی است که انجام می شود سرچ کنسول تمامی این لینک سازی ها را به صورت تفکیک شده در اختیار شما قرار می دهد البته موارد بالا فقط بخش کوچکی از مزایای داشتن سرچ کنسول برای هر وب سایت است آمار کلمات کلیدی جستجو شده، تعداد ایمپرشن ( تعداد افرادی که سایت ما به آن ها نمایش داده شده است)، نرخ کلیک و جایگاه سایت شما در هر کلمه کلیدی از دیگر مواردی است که تنها با search console در اختیار شما قرار می گیرد. فی الحال نمی شود شما بهینه سازی و سئو کردن یک وب سایت را بدون استفاده از سرچ کنسول انجام دهید چرا که تنها از سرچ کنسول می توانید جامعه آماری دقیق داشته باشید، توصیه می کنیم اگر به دنبال یک کارشناس سئو متخصص برای وب سایت خود هستید می توانید با استفاده از آموزش "اضافه کردن کاربر به سرچ کنسول" ایمیل یکی از کارشناسان سئو چگونگی را برای تحلیل داده های آماری سایتتان به گوگل کنسول اضافه کنید.

فایده دیدن سرچ کنسول رقبا:

قطعا شما هم به عنوان یک سئوکار زمانی که مشغول به تحلیل و آنالیز داده های آماری هر وب سایتی که مسئول بهینه سازی و سئو ان می باشید هستید نیاز دارید که رقبا خود را در هر زمینه ای و هر کسب و کاری آنالیز کنید. بهتر است با یک مثال واقعی به توضیح این مورد بپردازیم فرض کنید شما دارای وب سایت املاک هستید و قرار است روی چند کلمه کلیدی سایت خود را بهینه کرده و به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید برای این کار نیاز است که وب سایت های زیادی را کنار بزنید تا بتوانید به جایگاه چشمگیری در صفحه اول گوگل دست پیدا کنید شاید فکر کنید خیلی راحت می توانید این کار را انجام دهید اما مرحله سخت تازه از اینجا شروع می شود توجه به این مورد که سایت رقیب شما در چه مرحله ای قرار دارد بسیار مهم است و در این مرحله است که آنالیز و دست یافتن به آمار و اطلاعات سایت رقیب برای شما ضروری می شود. برای مثال فرض کنید شما بتوانید به آمارها و داده های سرچ کنسول سایت رقبا خود دسترسی پیدا کنید فایده دیدن سرچ کنسول رقبا این است که شما به راحتی می توانید جایگاه کلمات کلیدی، نرخ کلیک، تعداد ایمپرشن و بازدید کننده های سایت و هزاران امار مفید دیگر از سایت رقبا خود را چک کرده و در تحلیل و آنالیز سایت خود از آن استفاده کنید. نادیده گرفتن گوگل کنسول برای شما که به عنوان یک سئوکار و یا حتی مدیر وب سایت وظیفه سئونیزه کردن سایت را بر عهده دارید ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را در طولانی مدت داشته باشد شما بدون سرچ کنسول گوگل وارد یک مسیر پیچیده و گنگ برای بهینه سازی سایت خود می شوید که هیچ تابلوی راهنمایی برای ان وجود ندارد در صورتی که آمارهای به اشتراک گذاشته در سرچ کنسول همان تابلو های راهنمای شما در مسیر سئو کردن هر وب سایتی هستند.

​آیا میتوان سرچ کنسول رقبا را دید؟

در حال حاضر سایت های زیادی وجود دارند که ادعا می کنند می توانند به سرچ کنسول رقبای شما در هر کسب و کاری که هستید دسترسی پیدا کنند اما برای دسته ای از عزیزان که این سوال برای ان ها مطرح شده است که آیا می توان به سرچ کنسول رقبا دسترسی پیدا کرد؟ باید بگوییم تمامی اطلاعات و آمار سایت شما توسط گوگل کنسول به صورت محرمانه حفظ می شود و امکان دسترسی آن برای هیچ شخصی وجود نخواهد داشت. تمامی سایت هایی که ادعای دسترسی داشتن به سرچ کنسول رقبا را دارند به صورت اسپایدری نوشته شده اند و تنها با چک کردن یک سری موارد مثل کلمات کلیدی در عنوان صفحات اساسی سایت به این آمار دسترسی پیدا می کنند که تمامی اعداد به صورت تخمینی می باشد.

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چگونگی دادن css به تمامی سلکتور های input با type text

چگونگی دادن css به تمامی سلکتور های input با type text

با ما همراه باشید تا در این قسمت از آموزش css به چگونگی دادن css به تمامی سلکتور های input با type text بپردازیم، آموزش تگ input در css با وب سایت چگونگی

1 سال پیش

217

چرا سیستم باینری در کامپیوترها استفاده می شود؟

چرا سیستم باینری در کامپیوترها استفاده می شود؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی به تعریف سیستم باینری در کامپیوتر ها و نحوه محاسبه اعداد باینری (Binary) میپردازیم.

1 سال پیش

835

10 برنامه ساده برای تمرین برنامه نویسی مبتدی

10 برنامه ساده برای تمرین برنامه نویسی مبتدی

در این مقاله از وب سایت چگونگی 10 پروژه ساده را برای شما لیست کرده ایم تا هنگام شروع به کد زنی بتوانید این پروژه ها را به مرحله اجرا در آوردید

1 سال پیش

2806