حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

نوار ابزار اکسل، شامل مجموعه دکمه‌ ها و ابزارهایی است که برای انجام مختلف‌ ترین وظایف در این نرم‌ افزار کاربردی، به شما کمک می‌ کند. اما گاهی ممکن است با مشکلی ناخوشایند مواجه شوید و نوار ابزار اکسل به طور کامل یا جزئی از دید شما پنهان شود. در این مقاله، به بررسی راهکارهای مختلف برای حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل می‌ پردازیم و قدم به قدم شما را در مسیر بازگرداندن آن راهنمایی می‌ کنیم. 

همچنین بخوانید: نحوه ایجاد جدول در اکسل

علل احتمالی پنهان شدن نوار ابزار اکسل

1. غیرفعال کردن نوار ابزار: ممکن است به طور تصادفی نوار ابزار را غیرفعال کرده باشید.

2. تغییر تنظیمات نوار ابزار: تنظیمات نوار ابزار ممکن است به گونه‌ای تغییر داده شده باشد که نوار ابزار را پنهان کند.

3. مشکلات فنی: در برخی موارد، ممکن است به دلیل مشکلات فنی در نرم‌افزار اکسل، نوار ابزار پنهان شود.

ابتدا بررسی نمایید که آیا نوار ابزار فعال است برای اینکار در بالای صفحه اکسل، بر روی زبانه‌های مختلف نوار ابزار (مانند Home، Insert، View و ...) کلیک کنید. اگر نوار ابزار در هیچ کدام از زبانه‌ها نمایش داده نشد، به مرحله بعد بروید.

بازنشانی تنظیمات نوار ابزار اکسل:

بر روی زبانه File در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و در منوی باز شده، Options را انتخاب کنید بعد از اینکار در پنجره Options، به بخش Customize Ribbon بروید. در سمت راست، بر روی دکمه Reset All Defaults کلیک کنید. در پنجره تأیید، بر روی Yes کلیک کنید. همچنین می توانید از کلید میانبر استفاده نمایید برای اینکار  کلیدهای Ctrl + Shift + F1 را به طور همزمان فشار دهید. این کار نوار ابزار را به حالت پیش‌فرض خود بازنشانی می‌ کند.

حل مشکل مخفی شدن ابزار اکسل

استفاده از Ribbon Tab Context Menu:

در گوشه سمت راست بالای صفحه، بر روی زبانه‌های مختلف نوار ابزار (مانند Home، Insert، View و ...) کلیک راست کنید. در منوی باز شده، بر روی گزینه Show Ribbon کلیک کنید. همچنین می توانید از Ribbon Display Options استفاده نمایید،  در گوشه سمت راست بالای صفحه، بر روی دکمه Ribbon Display Options (فلش رو به پایین) کلیک کنید. در منوی باز شده، گزینه Auto-hide Ribbon را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، نوار ابزار به طور خودکار پنهان نمی‌ شود.

مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل می‌ تواند به دلایل مختلفی از جمله تغییرات تنظیمات یا مشکلات فنی رخ دهد. با استفاده از راهکارهای ارائه‌ شده، می‌توانید به‌ راحتی این مشکل را حل کرده و نوار ابزار را به حالت اصلی خود بازگردانید. به خاطر سپردن این مراحل ساده به شما کمک می‌کند تا در مواقع لزوم، به سرعت به ابزارهای مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید و بهره‌ وری خود را افزایش دهید.

 

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چطور در اکسل سرچ کنیم؟

چطور در اکسل سرچ کنیم؟

چطور در اکسل سرچ کنیم؟ در این مقاله از وب سایت چگونگی به این موضوع پرداخته ایم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

۲ هفته پیش

44

مرتب سازی اعداد از بزرگ به کوچک در اکسل

مرتب سازی اعداد از بزرگ به کوچک در اکسل

در این آموزش، نحوه مرتب‌سازی اعداد در نرم‌افزار اکسل از بزرگ به کوچک را توضیح می‌دهیم. با استفاده از قابلیت مرتب‌سازی (Sort) در اکسل، به‌راحتی می‌توانید داده‌های خود را براساس مقادیر عددی به صورت نزولی سازماندهی کنید

1 ماه پیش

68

چرا در اکسل اعداد انگلیسی تایپ نمی شود؟

چرا در اکسل اعداد انگلیسی تایپ نمی شود؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی قرار است به این موضوع بپردازیم که چرا در اکسل اعداد انگلیسی تایپ نمی شود؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

2 ماه پیش

375

چطور در اکسل جدول بکشیم؟

چطور در اکسل جدول بکشیم؟

در این مقاله، مراحل ساخت یک جدول استاندارد در اکسل را به شما آموزش می ‌دهیم. شما با استفاده از ابزارهای موجود در اکسل می ‌توانید ستون‌ ها و سطرها را به جدولتان اضافه کنید، عنوان و سرستون‌ها را به آن بیفزایید، رنگ سلول ‌ها و نوع خطوط جدول را تنظیم کنید و در نهایت جدول خود را فرمت‌ بندی کنید.

3 ماه پیش

117

چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن در هنگام چاپ اسناد اکسل خود مواجه شوید، ریز بودن متن و محتوا در چاپ نهایی است. این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها و ارائه راه‌ حل‌ های مناسب برای رفع آن می‌ پردازیم.

4 ماه پیش

759

ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله برای این آموزش با ما همراه باشید

4 ماه پیش

531

چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

در این مقاله، به آموزش نحوه راست به چپ کردن کاربرگ اکسل به صورت گام به گام می‌پردازیم.  با انجام این کار، جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ها در کاربرگ شما از چپ به راست به راست به چپ تغییر خواهد کرد.

4 ماه پیش

117

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی تیک زدن در اکسل با دابل کلیک را آموزش میبینم، تیک زدن در اکسل چندین روش دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته ایم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

6 ماه پیش

809

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام وارد کردن اعدادی مانند کد ملی یا شماره تلفن در اکسل، با حذف صفر های ابتدایی آن ها مواجه شده باشید. در این مقاله به بررسی راه حل های مختلف برای جلوگیری از حذف صفر در اکسل می پردازیم.

8 ماه پیش

3207

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

در اکسل از نقطه برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده می‌شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که از ممیز برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده شود.

8 ماه پیش

9245