کاربرد opacity و flow در فتوشاپ

کاربرد opacity و flow در فتوشاپ

نوشته از سحر علیزاده

چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402

847

Opacity و Flow دو تا از ابزارهای اساسی فتوشاپ هستند که در بخش‌ های مختلف نرم ‌افزار فتوشاپ استفاده می‌شوند. در اینجا به آموزش هر دو ابزار میپردازیم با ما همراه باشید، با توجه به اینکه هر دوی این ابزارها برای تنظیم شدت یا شفافیت بکار می‌روند، اکثراً با هم به کار می‌روند. برای مثال، یک Brush با تندی بیشتر (با مقدار Flow بیشتر) و شفافیت کم (با مقدار Opacity کم)، برای سایه‌ زدن تصاویر استفاده می‌شود.

Opacity در فتوشاپ:

برای تنظیم شفافیت یک لایه در فتوشاپ به کار می‌رود. با کم کردن و افزایش opacity، میزان شفافیت لایه کمتر و بیشتر می‌شود. Opacity برای کنترل شفافیت لایه در لایه‌های تصویری، متن، شکل، انتخاب و… استفاده می شود برای استفاده از Opacity می توانید از بخش های مختلفی اقدام کنید ما در ابزار براش از ان استفاده کرده ایم که با مراجعه به نوار ابزار بالای فتوش می توانید این گزینه را بیابید که با کم کردن opacity، لایه شفاف تر می‌شود و در صورت افزایش آن، لایه غیرشفافتر می‌شود.

همچنین بخوانید: چطور مد رنگی را از rgb به cmyk تغییر دهیم؟

کاربرد opacity و flow در فتوشاپ

Flow در فتوشاپ:

Flow برای کنترل میزان رنگ یا تندی پهنای خط به کار می‌رود. Flow مشابه opacity است، با این تفاوت که به جای کنترل شفافیت لایه، تندی رنگ را کنترل می‌کند. برای تغییر میزان Flow باید از ابزار قلم (Brush) استفاده کرده و از منوی فوقانی پنجره فتوشاپ، میزان Flow را از 100% کمتر کنید. با افزایش میزان Flow، تندی رنگ زیاد می‌ شود و خطوط تیره‌ تر می‌شوند، در حالی که با کاهش آن، تندی رنگ کم می‌شود و خطوط خفیف ‌تر می‌شوند.

ترکیب این دو ابزار، شما را قادر می‌سازد تا با روش‌های مختلف، رنگ‌های متنوعی را به کاربردهای خود اعمال کنید. با تمرین کردن و با آشنایی بیشتر با این ابزارها، می‌توانید از آن‌ها در طراحی های خود استفاده کنید و به صورت بهتری تصاویر خود را ویرایش کنید.

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
3 روش تبدیل تصاویر به آیکن

3 روش تبدیل تصاویر به آیکن

در این مقاله سعی شد تا به طور خلاصه به 3 روش ساده و کاربردی برای تبدیل تصاویر به آیکن پرداخته شود. برای تبدیل تصاویر به آیکن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

۳ هفته پیش

54

6 سایت رایگان دانلود از پینترست

6 سایت رایگان دانلود از پینترست

تو این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما 6 سایت رایگان دانلود از پینترست رو به شما معرفی کنیم، برای اینکه بتونید ویدیو ها و تصاویر پینترست رو به راحتی و با کیفیت بالا دانلود کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

73

5 هوش مصنوعی برتر 2024 رایگان

5 هوش مصنوعی برتر 2024 رایگان

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم با هم 5 هوش مصنوعی برتر سال 2024 که بسیار کاربردی هستند را با هم مرور کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

86

سایت Slazzer بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

سایت Slazzer بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

در این مقاله از وب سایت چگونگی به سایت Slazzer به عنوان بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس پرداخته ایم، برای نحوه حذف بکگراند عکس با استفاده از سایت Slazzer تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

684

چطور در کامپیوتر فایل را زیپ zip کنیم؟

چطور در کامپیوتر فایل را زیپ zip کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی نحوه زیپ کردن فایل در کامپیوتر را با راحت ترین روش به شما آموزش میدهیم، تنها کافی است برای آموزش زیپ کردن یا همان فشرده کردن فایل در ویندوز تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

82

چطور شخصیت کارتونی بسازیم؟

چطور شخصیت کارتونی بسازیم؟

جدیدا در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر شاهد تصاویر کارتونی هستیم که با آیدی و اطلاعات پیج ساخته شده است در این ویدیو و مقاله آموزشی از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما نحوه ساخت این کاراکترهای کارتونی را آموزش دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

148

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم نحوه عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

170

5 سایت برتر برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو

5 سایت برتر برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو

آیا به دنبال وب سایتی برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو هایتان هستید؟ ما در این مقاله از وب سایت چگونگی 5 سایت برتر برای دانلود انواع افکت های صدا را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید جلوه های صوتی را متناسب با ویدیوتان پیدا نمایید.

3 ماه پیش

383

6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت

6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت

در این مقاله به معرفی 6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت می‌پردازیم. این سایت‌ ها شامل مجموعه‌ای از موکاپ‌های متنوع هستند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

4 ماه پیش

329

10 سایت آنلاین تغییر فرمت عکس

10 سایت آنلاین تغییر فرمت عکس

در این مقاله، 10 سایت رایگان برای تبدیل فرمت عکس را معرفی می کنیم. این سایت ها به شما کمک می کنند تا به سرعت و به راحتی فرمت تصاویر خود را تغییر دهید.

5 ماه پیش

3427