چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

در این مقاله، به آموزش نحوه راست به چپ کردن کاربرگ اکسل به صورت گام به گام می‌پردازیم.  با انجام این کار، جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ها در کاربرگ شما از چپ به راست به راست به چپ تغییر خواهد کرد.

مراحل انجام کار:

باز کردن برنامه اکسل:  ابتدا برنامه اکسل را در سیستم خود باز کنید.

انتخاب زبانه "File":  در نوار ابزار بالای صفحه، زبانه "File" را انتخاب کنید.

کلیک بر روی "Options":  در منوی سمت چپ صفحه، بر روی گزینه "Options" کلیک کنید.

راست چین کردن در اکسل

انتخاب "Advanced":  در پنجره تنظیمات اکسل که باز می‌شود، به سمت چپ صفحه رفته و از بین دسته‌های موجود، "Advanced" را انتخاب کنید.

یافتن بخش "Display":  در سمت راست صفحه، به پایین اسکرول کنید تا به بخش "Display" برسید.

فعال کردن گزینه "Right-to-left":  در مقابل عبارت "Default sheet direction"، علامت تیک را در کادر "Right-to-left" قرار دهید.

چطور در اکسل راست چین کنیم؟

ذخیره تغییرات: در نهایت، بر روی دکمه " OK " در پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند. بستن و باز کردن مجدد اکسل:  برای مشاهده نتیجه، برنامه اکسل را یک بار ببندید و دوباره آن را باز کنید.

نکات برای راست چین کردن اکسل

با انجام این مراحل، جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ها در تمامی کاربرگ‌های جدید که باز می‌کنید به صورت راست به چپ خواهد بود، همچنین اگر می ‌خواهید جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ها را در یک کاربرگ خاص به راست به چپ تغییر دهید،  ابتدا کاربرگ مورد نظر را باز کنید و به زبانه "Page Layout" در نوار ابزار بالای صفحه بروید. در گروه "Sheet Options"، بر روی دکمه "Sheet Right-to-Left " کلیک کنید.

همچنین بخوانید: چرا پرینت در اکسل ریز می شود؟

نتیجه‌ گیری:

با استفاده از روش‌ های ساده‌ای که در این مقاله آموزش داده شد،  می ‌توانید جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ ها در کاربرگ‌ های اکسل را به صورت راست به چپ تغییر دهید و ظاهر صفحات گسترده‌تان را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چطور در اکسل جدول بکشیم؟

چطور در اکسل جدول بکشیم؟

در این مقاله، مراحل ساخت یک جدول استاندارد در اکسل را به شما آموزش می ‌دهیم. شما با استفاده از ابزارهای موجود در اکسل می ‌توانید ستون‌ ها و سطرها را به جدولتان اضافه کنید، عنوان و سرستون‌ها را به آن بیفزایید، رنگ سلول ‌ها و نوع خطوط جدول را تنظیم کنید و در نهایت جدول خود را فرمت‌ بندی کنید.

۳ هفته پیش

43

 حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

در این مقاله از وب سایت چگونگی، به بررسی راهکارهای مختلف برای حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل می‌پردازیم و قدم به قدم شما را در مسیر بازگرداندن آن راهنمایی می‌کنیم.

۳ هفته پیش

78

چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن در هنگام چاپ اسناد اکسل خود مواجه شوید، ریز بودن متن و محتوا در چاپ نهایی است. این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها و ارائه راه‌ حل‌ های مناسب برای رفع آن می‌ پردازیم.

1 ماه پیش

130

ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله برای این آموزش با ما همراه باشید

1 ماه پیش

144

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی تیک زدن در اکسل با دابل کلیک را آموزش میبینم، تیک زدن در اکسل چندین روش دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته ایم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

390

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام وارد کردن اعدادی مانند کد ملی یا شماره تلفن در اکسل، با حذف صفر های ابتدایی آن ها مواجه شده باشید. در این مقاله به بررسی راه حل های مختلف برای جلوگیری از حذف صفر در اکسل می پردازیم.

5 ماه پیش

1980

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

در اکسل از نقطه برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده می‌شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که از ممیز برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده شود.

5 ماه پیش

5204