چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

یکی از مشکلاتی که کاربران اکسل با آن مواجه می‌ شوند، ریز بودن پرینت است. این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها می‌ پردازیم. انتخاب سایز کاغذ نامناسب، یکی از شایع‌ ترین دلایل ریز بودن پرینت اکسل است. سایز استاندارد برای چاپ در اکسل، A4 است. اگر به طور تصادفی سایز دیگری مانند Letter یا Statement را انتخاب کنید، پرینت شما کوچکتر خواهد شد.

برای حل این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

   1. انتخاب سایز کاغذ نامناسب:

1. به منوی File و سپس Print بروید.

پرینت در اکسل
2. در تب Page Setup، در قسمت Paper Size، سایز A4 را انتخاب کنید.


پرینت در اکسل
3. در صورت تمایل، می‌توانید سایر تنظیمات چاپ مانند Margins و Orientation را نیز در این تب تغییر دهید.
4. بر روی دکمه Print کلیک کنید.

     2. تنظیمات مقیاس:

تنظیمات مقیاس در اکسل نیز می‌توانند بر روی اندازه چاپ تأثیر بگذارند. اگر تنظیمات مقیاس به گونه‌ای باشد که باعث کوچک شدن چاپ شود، پرینت شما ریز خواهد شد. برای بررسی تنظیمات مقیاس، مراحل زیر را دنبال کنید،  به منوی File و سپس Print بروید. در تب Scaling، می‌توانید تنظیمات مقیاس را مشاهده و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید.

سه گزینه برای تنظیمات مقیاس وجود دارد:

Fit to Page: این گزینه کل صفحه را در یک صفحه چاپ می‌کند، حتی اگر این کار باعث کوچک شدن محتوا شود.
Shrink to Fit: این گزینه تمام محتوا را در یک صفحه چاپ می‌کند، بدون اینکه اندازه‌ی آن را تغییر دهد. اگر محتوای شما در یک صفحه جا نشود، بخشی از آن قطع خواهد شد.
No Scaling: این گزینه محتوا را با اندازه‌ی واقعی چاپ می‌کند، حتی اگر این کار باعث شود که محتوا در چندین صفحه چاپ شود.
پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر، بر روی دکمه Print کلیک کنید.

    3. تنظیمات حاشیه:

حاشیه‌ های زیاد در اطراف صفحه نیز می‌ توانند باعث کوچک شدن چاپ شوند. برای بررسی تنظیمات حاشیه، مراحل زیر را دنبال کنید. به منوی Page Layout و سپس Margins بروید، در این قسمت می‌توانید حاشیه‌های صفحه را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای مثال، می ‌توانید مقادیر حاشیه‌ ها را به طور مساوی کاهش دهید تا فضای بیشتری برای چاپ محتوا در صفحه ایجاد شود. پس از تنظیم حاشیه‌ها، بر روی دکمه OK کلیک کنید.

آموزش اکسل

4. پیش‌ نمایش چاپ:

پیش از آنکه زحمت خود را برای چاپ نهایی به هدر دهید، حتماً از پیش‌ نمایش چاپ در اکسل استفاده کنید. این ابزار کارآمد به شما کمک می‌کند تا از نحوه نمایش محتوا در صفحه چاپ شده و تناسب آن با ابعاد کاغذ اطمینان حاصل کنید، برای استفاده از پیش‌نمایش چاپ، کافیست به منوی File و سپس Print بروید. در تب Preview، می ‌توانید چیدمان نهایی محتوا را در صفحه مشاهده کنید. در این مرحله، فرصتی برای بررسی مواردی مانند حاشیه‌ ها، فونت‌ ها، و چینش جداول و نمودارها خواهید داشت. اگر از نتیجه پیش‌نمایش راضی نیستید، می‌توانید به سادگی تنظیمات چاپ را مجدداً بررسی و آنها را مطابق با میل خود تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید سایز کاغذ، جهت چاپ، یا مقیاس محتوا را تنظیم کنید. تنها پس از آنکه از ظاهر نهایی چاپ در پیش‌نمایش اطمینان حاصل کردید، بر روی دکمه Print کلیک کنید و فرایند چاپ را نهایی کنید. با استفاده از این ابزار ساده، می‌توانید از هدر رفتن کاغذ و جوهر پرینتر خود جلوگیری کرده و از چاپ بی‌ نقص و مطابق با میل خود لذت ببرید.

 

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چطور در اکسل جدول بکشیم؟

چطور در اکسل جدول بکشیم؟

در این مقاله، مراحل ساخت یک جدول استاندارد در اکسل را به شما آموزش می ‌دهیم. شما با استفاده از ابزارهای موجود در اکسل می ‌توانید ستون‌ ها و سطرها را به جدولتان اضافه کنید، عنوان و سرستون‌ها را به آن بیفزایید، رنگ سلول ‌ها و نوع خطوط جدول را تنظیم کنید و در نهایت جدول خود را فرمت‌ بندی کنید.

۳ هفته پیش

43

 حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

در این مقاله از وب سایت چگونگی، به بررسی راهکارهای مختلف برای حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل می‌پردازیم و قدم به قدم شما را در مسیر بازگرداندن آن راهنمایی می‌کنیم.

۳ هفته پیش

78

ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله برای این آموزش با ما همراه باشید

1 ماه پیش

143

چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

در این مقاله، به آموزش نحوه راست به چپ کردن کاربرگ اکسل به صورت گام به گام می‌پردازیم.  با انجام این کار، جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ها در کاربرگ شما از چپ به راست به راست به چپ تغییر خواهد کرد.

2 ماه پیش

75

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی تیک زدن در اکسل با دابل کلیک را آموزش میبینم، تیک زدن در اکسل چندین روش دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته ایم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

388

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام وارد کردن اعدادی مانند کد ملی یا شماره تلفن در اکسل، با حذف صفر های ابتدایی آن ها مواجه شده باشید. در این مقاله به بررسی راه حل های مختلف برای جلوگیری از حذف صفر در اکسل می پردازیم.

5 ماه پیش

1979

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

در اکسل از نقطه برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده می‌شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که از ممیز برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده شود.

5 ماه پیش

5200