ادغام دو سلول در اکسل بدون حذف اطلاعات

برای ادغام دو ستون در اکسل بدون حذف محتویات، می‌ توانید از چند روش مختلف استفاده کنید. در اینجا دو روش رایج را به شما آموزش می‌ دهیم

روش اول: استفاده از عملگر &


 در این روش برای مثال فرض کنید شما در یک ستون از اکسل شماره تلفن دارید و در ستون دوم کد شهر را دارید در ستون سوم قصد دارید ادغام محتوای این دو ستون قرار بگیرد یعنی کد شهر به همراه شماره تلفن برای انجام این کار ابتدا ستون دلخواهتان را که قرار است در آن ادغام دو سلول قرار بگیرد انتخاب کنید و = بزنید بعد از زدن مساوی روی اولین ستونی که قصد دارید ادغام شود بزنید و & را تایپ کنید و بعد روی سلول دوم بزنید و در انتهای اینتر را بزنید تا نتیجه را مشاهده کنید، به عنوان مثال، اگر شماره تلفن‌ ها در ستون A و کد شهرها در ستون B باشند، فرمول به این صورت خواهد بود:
A2&B2= همانند تصویر زیر

ادغام دو سلول در اکسل

همچنین بخوانید: حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

روش دوم: استفاده از تابع CONCATENATE

سلولی را که می‌ خواهید نتیجه ادغام در آن نمایش داده شود، انتخاب کنید. این سلول می‌ تواند در هر ستونی که می‌خواهید باشد. فرمول زیر را در سلول انتخاب شده وارد کنید:
=CONCATENATE(ستون1,ستون2)
در فرمول بالا، "ستون 1 " و " ستون2 " را با ارجاع یا نام سلول‌ های ستون‌ هایی که می‌ خواهید ادغام شوند، جایگزین کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید محتوای ستون A و B را ادغام کنید، فرمول به این صورت خواهد بود:
=CONCATENATE(A2,B2)
دکمه Enter را فشار دهید.
اکنون در سلول انتخاب شده، محتوای ستون‌های A و B با هم ترکیب شده و نمایش داده می ‌شود.

اموزش اکسل

برای کپی کردن فرمول به سلول‌های دیگر، دسته پر کردن (Fill Handle) را در گوشه پایین سمت راست سلول کلیک کرده و آن را به سمت پایین یا راست بکشید. این کار فرمول را به طور خودکار در بقیه سلول‌ها اعمال می‌کند و نتیجه ادغام را برای تمام ردیف‌ها یا ستون‌های مورد نظر ایجاد می‌کند. در این آموزش، دو روش رایج برای ادغام دو ستون در اکسل بدون حذف محتویات را فرا گرفتید، علاوه بر این روش‌ها، از ابزارهایی مانند Power Query و ماکرو نیز می‌توان برای ادغام دو ستون و انجام عملیات پیچیده‌تر استفاده کرد. انتخاب بهترین روش به نیازها و مهارت‌ های شما بستگی دارد. اگر تنها نیاز به ترکیب ساده دو ستون دارید، می‌توانید از روش ‌های اول یا دوم استفاده کنید. اما اگر نیاز به انجام عملیات پیچیده‌تر و اعمال تنظیمات دلخواه دارید، می‌توانید از Power Query یا ماکرو استفاده کنید.

 

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چطور در اکسل جدول بکشیم؟

چطور در اکسل جدول بکشیم؟

در این مقاله، مراحل ساخت یک جدول استاندارد در اکسل را به شما آموزش می ‌دهیم. شما با استفاده از ابزارهای موجود در اکسل می ‌توانید ستون‌ ها و سطرها را به جدولتان اضافه کنید، عنوان و سرستون‌ها را به آن بیفزایید، رنگ سلول ‌ها و نوع خطوط جدول را تنظیم کنید و در نهایت جدول خود را فرمت‌ بندی کنید.

۳ هفته پیش

43

 حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل

در این مقاله از وب سایت چگونگی، به بررسی راهکارهای مختلف برای حل مشکل مخفی شدن نوار ابزار اکسل می‌پردازیم و قدم به قدم شما را در مسیر بازگرداندن آن راهنمایی می‌کنیم.

۳ هفته پیش

78

چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

چرا پرینت اکسل ریز می‌ شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن در هنگام چاپ اسناد اکسل خود مواجه شوید، ریز بودن متن و محتوا در چاپ نهایی است. این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها و ارائه راه‌ حل‌ های مناسب برای رفع آن می‌ پردازیم.

1 ماه پیش

130

چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

چگونه در اکسل راست چین کنیم؟

در این مقاله، به آموزش نحوه راست به چپ کردن کاربرگ اکسل به صورت گام به گام می‌پردازیم.  با انجام این کار، جهت نمایش متن و چیدمان سلول‌ها در کاربرگ شما از چپ به راست به راست به چپ تغییر خواهد کرد.

2 ماه پیش

75

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

تیک زدن در اکسل با دابل کلیک چگونه انجام می شود؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی تیک زدن در اکسل با دابل کلیک را آموزش میبینم، تیک زدن در اکسل چندین روش دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته ایم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

390

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

چگونه صفر در اکسل حذف نشود

حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام وارد کردن اعدادی مانند کد ملی یا شماره تلفن در اکسل، با حذف صفر های ابتدایی آن ها مواجه شده باشید. در این مقاله به بررسی راه حل های مختلف برای جلوگیری از حذف صفر در اکسل می پردازیم.

5 ماه پیش

1979

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

چگونه در اکسل بین اعداد ممیز بگذاریم؟

در اکسل از نقطه برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده می‌شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که از ممیز برای جدا کردن ارقام اعشاری استفاده شود.

5 ماه پیش

5203