چگونه فایل raw را به jpg تبدیل کنیم؟

فایل های RAW فرمت اصلی تصاویری هستند که توسط دوربین های دیجیتالی ضبط می شوند. این فایل ها حاوی اطلاعات کاملی در مورد نوردهی، رنگ و سایر تنظیمات دوربین هستند. به همین دلیل، فایل های RAW به عکاسان اجازه می دهند تا کنترل بیشتری بر ظاهر تصاویر خود داشته باشند. با این حال، فایل های RAW معمولاً از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند و برای اشتراک گذاری یا استفاده در اینترنت مناسب نیستند. برای این منظور، لازم است فایل های RAW را به فرمت های فشرده تر مانند JPG تبدیل کرد. در این مقاله، نحوه تبدیل فایل های RAW به JPG با استفاده از نرم افزار فتوشاپ را آموزش می دهیم.

آموزش تبدیل فایل های RAW به JPG با فتوشاپ

ابتدا فتوشاپ را باز نموده و به قسمت file سپس Scripts و بعد از آن Image Processor بروید پنجره جدیدی برای شما باز می شود که در آن تنظیمات مختلفی برای فایل شما وجود دارد. 

آموزش تبدیل فایل های RAW به JPG با فتوشاپ

در پنجره باز شده جدید گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد که به صورت کامل در بخش پایین توضیح داده شده است، شما در این پنجره به راحتی می توانید با اعمال تنظیماتی فایل raw خود را به jpg تبدیل نمایید، برای این تبدیل طبق موارد گفته شده پیش بروید:

1.  در بخش ابتدایی این پنجره پنلی با نام Select the image to process در اختیار شما قرار دارد شما در این قسمت باید روی گزینه Select Folder کلیک نمایید و آدرس پوشه ای که قرار است فایل raw خود را از آن بردارید وارد نمایید. در پنل دوم یعنی  قسمت دوم این پنجره، در بخش محل ذخیره، باید محل ذخیره فایل‌ های RAW پس از تبدیل به فرمت JPG را مشخص کنید. همانطور که در تصاویر مشخص است به طور پیش فرض، گزینه در همان پوشه انتخاب شده است و فایل‌ های RAW پس از تبدیل در همان پوشه‌ای که ذخیره شده‌اند، ذخیره می‌شوند. اگر م ی‌خواهید محل ذخیره را تغییر دهید، از گزینه بعدی استفاده نمایید.

راهنمای تصویری تبدیل فایل raw به jpg

در بخش بعدی که پنل file type را داریم، در این بخش گزینه Save as JPEG را فعال کرده و سپس، در بخش کیفیت یا همان Quality، کیفیت فایل خروجی JPG را مشخص کنید. به طور پیش فرض، کیفیت ۱۲ انتخاب شده است. برای کاهش حجم فایل‌ ها، می‌ توانید عددی کمتر وارد کنید. بسته به نیاز خود می‌ توانید کیفیت فایل را تغییر دهید. پس از انجام دادن این موارد روی گزینه run بزنید تا عملیات تبدیل فرمت انجام گیرد البته لازم به ذکر است در انتهای کار باید به صورت دستی به ادرس پوشه ای که وارد کردید بروید و فایل خود را چک کنید.

چطور فایل raw را به jpg تبدیل کنم؟

مزایای تبدیل فایل های RAW به JPG

1. کاهش اندازه فایل: فایل های JPG معمولاً از نظر اندازه بسیار کوچکتر از فایل های RAW هستند. این امر باعث می شود که فایل های JPG برای اشتراک گذاری یا استفاده در اینترنت مناسب تر باشند.
2. بهبود سرعت بارگذاری: فایل های JPG سریعتر از فایل های RAW بارگذاری می شوند. این امر می تواند برای وب سایت ها و سایر برنامه هایی که از تصاویر استفاده می کنند مفید باشد.
3. بهبود سازگاری: فایل های JPG با اکثر برنامه های ویرایش تصویر و نمایشگرها سازگار هستند. این امر باعث می شود که فایل های JPG برای استفاده در طیف گسترده ای از دستگاه ها و برنامه ها مناسب باشند.

 

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چگونه کش فتوشاپ را پاک کنیم؟

چگونه کش فتوشاپ را پاک کنیم؟

فتوشاپ، به عنوان محبوب‌ ترین نرم‌ افزار ویرایش عکس، از حافظه پنهان یا کش برای ذخیره‌سازی موقت داده‌ ها و تسریع عملکرد برنامه استفاده می‌کند. در این مقاله، به شما آموزش می ‌دهیم که چگونه کش فتوشاپ را  با دو روش مختلف پاک کنید.

۱ هفته پیش

22

چطور در فتوشاپ خط چین بکشیم؟

چطور در فتوشاپ خط چین بکشیم؟

یکی از سوالات متداول شما این است که چطور با فتوشا خط چین بکشیم در این مقاله نحوه کشیدن خط چین و یا اشکال به شکل خط چین در فتوشاپ را توضیح داده ایم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱ هفته پیش

28

چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم؟

چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم؟

یکی از سوالات مهم هنرجویان فتوشاپ این است که چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم برای پیدا کردن وسط صفحه در فتوشاپ روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آسان ترین روش ها را در بخش زیر شرح میدهیم تا انتهای این مقاله از وبسایت چگونگی با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

62

چگونگی پیش نمایش فایل psd بدون باز کردن فایل

چگونگی پیش نمایش فایل psd بدون باز کردن فایل

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌ توانید بدون نیاز به باز کردن فایل‌ های PSD یا همان لایه باز، پیش ‌نمایشی از محتوای آنها را مشاهده کنید.

1 ماه پیش

126

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

در این مقاله به بررسی ابعاد دقیق و استاندارد برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ پرداخته ایم و نکاتی را برای طراحی کارت ویزیت ذکر کرده ایم با ما همراه باشید

1 ماه پیش

70

ابعاد بنر تسلیت باید چقدر باشد؟

ابعاد بنر تسلیت باید چقدر باشد؟

این مقاله با عنوان ابعاد مناسب برای چاپ بنر تسلیت باید چقدر باشد برای ان دسته از عزیزانی که به دنبال ابعاد مناسب برای طراحی بنر تسلیت هستند مناسب است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

120

ایجاد عکس 16در 21 در فتوشاپ

ایجاد عکس 16در 21 در فتوشاپ

تغییر سایز عکس یکی از رایج‌ ترین کارهایی است که در فتوشاپ انجام می‌ شود. سایز عکس 16*21 یکی از سایزهای پرکاربرد برای چاپ عکس، آلبوم عکس و ... است. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سایز عکس خود را در فتوشاپ به 16*21 تغییر دهید و یا یک عکس با سایز 16*21 ایجاد نمایید.

2 ماه پیش

240

چگونه فایل TIFF را به JPG تبدیل کنیم؟

چگونه فایل TIFF را به JPG تبدیل کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل فایل TIFF به JPG را با هم آموزش ببینیم،همچنین در این مقاله به برخی از سوالات متداول شما پاسخ داده شده است.

2 ماه پیش

249

چگونه در فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم؟

چگونه در فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی، به طور کامل به نحوه کپی گرفتن از یک لایه در فتوشاپ خواهیم پرداخت و روش‌های مختلف انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

2 ماه پیش

126

چطور در فتوشاپ دایره بکشیم؟

چطور در فتوشاپ دایره بکشیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی راحت ترین روش برای رسم دایره در فتوشاپ را به شما توضیح خواهیم داد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

3 ماه پیش

576