float.parse چه کاری انجام میدهد و چگونگی استفاده از آن

برای تبدیل مقدار ورودی که توسط دستور Console.Readline گرفته میشود به یک عدد اعشاری و یا هر نوع دیگر که میخواهیم آن را به نوع اعشاری تبدیل کنیم، کافی است تا از دستور float.parse مشابه زیر استفاده کنیم:

دستور تبدیل مقدار ورودی به اعشاری:

برای اینکار کافی هست که مشابه دستوری زیر برای کانورت مقدار ورودی استفاده کنید
float.parse چه کاری انجام میدهد

اگر کمی با سی شارپ کار کرده باشید متوجه خواهید شد که برای دریافت اطلاعات از ورودی نیاز است تا از دستور Console.Readline استفاده کنید، اما نوع داده ورودی از چه نوعی است؟شاید شما بخواهید مقدار اعشاری را از ورودی دریافت کنید تا بر روی آن عملیات ریاضی مثل معدل گیری دانشجو انجام دهید، قطعا خروجی چنین برنامه ای باید بتواند یک مقدار اعشاری باشد.

مقدار وردی Console.Readline از چه نوعی است؟

مقداری که توسط Console.Readline از ورودی دریافت میکنیم به صورت رشته بوده و برای اینکه بخواهیم آن را مطابق ساز کار برنامه استفاده کنیم، نیاز است تا مقادیر آن را به نوع های مد نظر خود کانورت کنیم، ما انواع مختلف کانورت را در زبان سی شارپ داریم، که معمولا با ساختار زیر استفاده میشوند، یعنی Convert در ابتدا قرار گرفته و بعد از نقطه نوع مورد کانورت را تایپ میکنیم و Console.Readline داخل پرانتز قرار میگیرد.
float.parse چه کاری انجام میدهد

اما همانطور که ملاحظه میکنید در هیچکدام از کانورت های مقدار ورودی سی شارپ اشاره ای به تبدیل نوع اعشاری نشده.

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چگونگی چپ چین کردن نمایش نرم افزار FileZilla

چگونگی چپ چین کردن نمایش نرم افزار FileZilla

چگونگی چپ چین کردن نمایش نرم افزار FileZilla را در این قسمت از آموزش چگونگی می آموزیم. این حالت زمانی رخ میدهد که زبان پیش فرض ویندوز فارسی باشد.

1 سال پیش

462