ساتوشی ناکاموتو کیست؟ معرفی خالق بیت کوین

آیا می‌دانید خالق بیت کوین کیست ؟ جنجالی‌ترین نام یعنی ساتوشی ناکاموتو در دنیای کریپتوکارنسی به چه کسی تعلق می‌گیرد؟ خالق بیت کوین که آن را با نام Satoshi Nakamoto می‌شناسیم فردی است که بیت کوین را خلق کرده است؛ اما این فرد هویت واقعی خود را از زمان خلق بیت کوین یعنی سال 2008 تا کنون پنهان نگه داشته است. همین موضوع خالق بیت کوین را به یکی از مرموزترین مسائل روز دنیا تبدیل کرده است و افراد بسیاری به دنبال فهمیدن آن هستند.

Satoshi Nakamoto فردی است که دنیای ارز‌های دیجیتال همواره مدیون او هستند؛ از همین رو امروز ما در این مطلب تصمیم داریم به معرفی ساتوشی ناکاموتو بپردازیم. با این اوصاف اگر می‌خواهید با خالق بیت کوین آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید!

images_1680693173_642d57b5015a3.png

معرفی ساتوشی ناکاموتو

از هر فردی که بپرسید خالق بیت کوین کیست ؟ بدون شک پاسخ او به شما فردی به نام ساتوشی ناکاموتو است؛ اما اگر بگویید Satoshi Nakamoto کیست، پاسخی ندارد که به شما بدهد!

Satoshi Nakamoto نامی است که آن را به عنوان خالق بیت کوین می‌شناسند، اما به راستی کسی چه می‌داند ساتوشی ناکاموتو کیست ؟ کسی چه می‌داند که Satoshi Nakamoto نام گروهی است که بیت کوین را خلق کرده یا یک فرد؟ یا اصلا Satoshi Nakamoto چند سال سن دارد؟ حتی کسی نمی‌داند دقیقا Satoshi Nakamoto در کجا زندگی می‌کند؟ یا اصلا در حال حاضر این شخصیت زنده است یا خیر! پاسخ هیچکدام از این سوالات را کسی نمی‌داند؛ اما در این مورد حدس‌هایی وجود دارد که با بررسی تاریخچه ساخت بیت کوین به بررسی این حدس‌ها می‌پردازیم.

مطلب پیشنهادی : قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال

تاریخچه ساخت بیت کوین

همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید بدانید خالق بیت کوین کیست ؟ باید ابتدا با تاریخچه ساخت این ارز دیجیتالی آشنا شوید. اولین اقدامات برای ساخت و خلق یک ارز دیجیتال به نام بیت کوین از سال 2007 میلادی آغاز شد، درست یک سال بعد از اقدامات اولیه برای ساخت این ارز دیجیتالی Satoshi Nakamoto وایت پیپر بیت کوین را در انضمام یک ایمیلی با نام Cryptography Mailing List برای افرادی که در حوزه رمزنگاری فعالیت داشتن ارسال کرد. "بیت کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا" عنوانی بود که Satoshi Nakamoto برای ایمیل خود انتخاب کرد. همین ایمیل جرقه‌ای بود که زندگی بشر را با ابداع ارز‌های دیجیتال دستخوش تغییرات بسیاری کرد.

یک سال بعد باز هم Satoshi Nakamoto با راه‌اندازی شبکه بیت کوین توانست شوک دیگری به جهان وارد کند. اولین فردی که از ارز دیجیتالی بیت کوین حمایت کرد و نسبت به آن علاقه نشان داد Hal Finney بود. Hal Finney توانست در همان سال با Satoshi Nakamoto همکاری کند و اولین پایگاه داده بلاک چین دنیا را راه‌اندازی کند. اولین تراکنشی که در حوزه بیت کوین رخ داد از طرف Satoshi Nakamoto برای Hal Finney بود.

images_1680693173_642d57b50ec4d.png

با اولین تراکنشی که در حوزه بیت کوین صورت گرفت، بسیاری به دنبال معرفی خالق بیت کوین بوده و به دنبال نشانی از او بودند. سرانجام در پرفایل بنیاد P2P ناکاموتو برای اولین بار بیانیه‌ای از خود صادر و ادعا کرد که او مردی ژاپنی بوده و در 25 آپریل سال 1975 میلادی متولد شده است. با این حال این اولین و آخرین اطلاعاتی بود که Satoshi Nakamoto از خود منتشر کرد و هیچگاه تا به کنون دنیا نفهمیده که به راستی خالق بیت کوین کیست ؟ چرا که Satoshi Nakamoto هیچگاه اطلاعاتی مربوط به هویت خود اعلام نکرده است. با این وجود او یکبار در سال 2009 در پلتفرمی که نام بردیم عنوان کرد که یک سیستم نقدی، اما غیر متمرکز و متن باز به وجود آورده و نام آن را بیت کوین نهاده، سیستم نقدی او به صورت همتا به همتا عمل کرده و هیچ سرور مرکزی پیش آن وجود ندارد. با توجه به این توضیحات کاربران باید به سیستم رمزنگاری شده و امنیت آن اعتماد کنند.

منابع بسیاری می‌گویند که 21 میلیون واحد از بیت کوین که تقریبا ۵ درصد از کل آن را شامل می‌شود، هنوز هم با Satoshi Nakamoto تعلق دارد. با توجه به این مسأله او هم اکنون جزو 100 ثروتمند جهان قرار گرفته و با توجه به اینکه کسی موفق به معرفی خالق بیت کوین نشده، لقب او را منزوی‌ترین میلیاردر دنیا گذاشته‌اند. آخرین پستی که به صورت عمومی توسط Satoshi Nakamoto منتشر شد به سال 2010 برمی‌گردد و در نهایت او ارتباط خود را به طور کامل با کسانی که بیت کوین را توسعه می‌دادند قطع و Gavin Anderson را مسئول هدایت این ارز دیجیتال کرد. با توجه به اینکه کسی نمی‌داند Satoshi Nakamoto کیست، روزی که آدرس ولت بیت کوین او از دسترس خارج شود، بیش از ۵ درصد از بیت کوینی که در دنیا وجود دارد، از بین می‌رود و غیر قابل دسترس می‌شود.

images_1680693173_642d57b512582.jpg

 

معرفی افرادی که می‌توانند Satoshi Nakamoto باشند

از زمان عرضه بیت کوین تا کنون افرادی مدعی شده‌اند که Satoshi Nakamoto هستند، با این حال کسی آن‌ها را جدی نگرفته است؛ چرا که فعالان حوزه دیجیتال معتقدند خالق بیت کویت یک فرد نیست، بلکه گروهی از افراد نابغه پشت این قضیه هستند. با این حال سه فرد به طور جدی‌تری به عنوان خالق بیت کوین به دنیا معرفی شده‌اند که شامل افراد زیر می‌شوند.

Dorian Nakamoto

مجله Newsweek در سال 2014 گزارشی منتشر کرد و در گزارش خود Dorian Nakamoto را به عنوان فردی 70 ساله که در لس آنجلس آمریکا زندگی می‌کند را به عنوان خالق بیت کوین معرفی کرد؛ اما Dorian Nakamoto بعد از انتشار این گزارش بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن اظهار کرد که او ساتوشی نیست. روز بعد از انتشار بیانیه Dorian Nakamoto، Satoshi Nakamoto یکبار دیگر آنلاین شد و در پستی گفت که دوریان ناکاموتو نیست و مجددا ناپدید شد.

Craig Wright

اگر از برخی بپرسید که خالق بیت کوین کیست ؟ ممکن است آن‌ها Craig Wright را به شما معرفی کنند. Craig Wright در لندن زندگی کرده و یک برنامه‌نویس قابل است. او اصالتا استرالیایی بوده و اولین بار مجله Wired در سال 2015 او را باتوجه شواهد قوی خالق بیت کوین معرفی کرد. Craig Wright بر خلاف دوریان ناکاموتو این ادعا را رد نکرد و حتی مدعی شد که او واقعا خالق بیت کوین است. با این حال جامعه کریپتوکارنسی و بیت کوین ادعای او را نپزیرفتند؛ از همین رو او گفت قسمتی از بیت کوین‌های اولیه را انتقال خواهد داد؛ اما تا امروز Craig Wright چنین کاری انجام نداده است.

البته که Craig Wright یک فورک به نام Bitcoin SV راه‌اندازی کرد و ادعا کرد که خواسته‌های Satoshi Nakamoto با ابداع این فورک محقق شده است. علاوه بر این‌ها Craig Wright حتی اقدامات قانونی هم در این راستا انجام داده و نام او در فهرست افرادی که برای ثبت ابداع بیت کوین ثبت‌نام کرده‌اند، مشاهده می‌شود.

Nick Szabo

Nick Szabo محقق و مهندسی مشهور است. مقاله قرارداد‌های هوشمند در سال 1996 توسط Nick Szabo منتشر شد. این مهندس کامپیوتر در سال 2008 روی راه‌اندازی یک ارزیجیتال به عنوان Bit Gold فعالیت می‌کرد. Nick Szabo در تعریف ارز خود، تعریفی مشابه با تعریف بیت کوین ارائه می‌دهد. او می‌گوید که ارز دیجیتالی او بدون نیاز به واسطه قابلیت جابه‌جایی داشته و غیر قابل جعل است. در دنیای کریپتوکارنسی افراد تأثیر‌گذاری وجود دارند و اعتقاد دارند که Nick Szabo در واقع Satoshi Nakamoto است؛ اما Nick Szabo ادعای گفته شده را رد می‌کند.

images_1680693173_642d57b51d38d.jpg

سخن آخر

امروز ما در این مطلب سعی کردیم بگوییم که خالق بیت کوین کیست ؟ اما متاسفانه از زمان ابداع بیت کوین تا به حال کسی قادر به شناسایی Satoshi Nakamoto نبوده است. با این حال اگر می‌خواهید از اخبار روز دنیای بلاک چین اطلاع داشته باشید و در مورد ارزهای دیجیتالی مختلف، نوسات آن‌ها، تاریخچه ساخت و ... آگاه شوید، می توانید به وب‌سایت کریپتوباز مراجعه کنید. کرپیتوباز یکی از تخصصی‌ترین و بزرگ‌ترین مراجع بررسی NFT و متاورس در کشور به شمار می‌رود و بدون شک با مراجعه به آن اطلاعات بسیاری به دست می‌آورید.

 

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
آموزش سریع طراحی قالب پاورپوینت ارائه

آموزش سریع طراحی قالب پاورپوینت ارائه

در صورتی که به دنبال بهترین و باکیفیت‌ترین آموزش سریع طراحی قالب پاورپوینت ارائه هستید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. امروزه افراد زیادی وجود دارند که به برای انواع ارائه‌های خود به ساخت تم پاورپوینت نیاز داشته و به دنبال آموزشی گام به گام و حرفه‌ای هستند

3 ماه پیش

129

چگونه به راحتی زبان دوم را یاد بگیریم و به آن مسلط شویم؟

چگونه به راحتی زبان دوم را یاد بگیریم و به آن مسلط شویم؟

آیا به فکر یاد گیری به زبان دوم هستید؟ براوو! یادگیری یک زبان جدید، مسیری جدید ازدنیای جدیدی از فرصت ها را به روی شما باز می کند. از رشد شخصی تا پیشرفت شغلی، مزایای آن بی پایان است. مطالعات نشان داده‌اند که افراد دوزبانه مهارت‌های شناختی بهتر، توانایی‌های حل مسئله و حافظه بهتری دارند. 

3 ماه پیش

92

دامنه چیست؟ ۴ نکته مهم هنگام ثبت آن

دامنه چیست؟ ۴ نکته مهم هنگام ثبت آن

دامنه از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول که نام دامنه یا "نام مستعار" نیز نامیده می‌شود، و بخش دوم که پسوند دامنه نامیده می‌شود. انتخاب دامنه مناسب در شناخت وب‌سایت شما تاثیر بسزایی دارد. در ادامه بصورت مفصل متوجه می شویم که دامنه چیست

7 ماه پیش

102

طراحی سایت مشاور املاک

طراحی سایت مشاور املاک

طراحی سایت املاک یک سرمایه‌ گذاری ارزشمند برای مشاوران املاک است که می‌ تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را توسعه دهند و به موفقیت بیشتری دست یابند.

8 ماه پیش

132