انواع بک گراند عکاسی را بشناسید

بعد از دوربین مناسب، بک گراند، اصلی‌ترین ابزار کار یک عکاس است. این موضوع میزان اهمیت انتخاب یک بک گراند مناسب را بیان می‌کند. این ابزار عکاسی که در انواع گوناگون و متنوعی موجود است، جلوه و فضای خاصی را ایجاد می‌کند تا محصول شما بیشتر بدرخشد. برای مثال اگر در تولید جواهرات فعالیت دارید و تصمیم دارید از محصولات خود عکاسی کنید، باوجود زیباترین محصولات و درخشان‌ترین جواهرات نیز، بدون داشتن بک گراند مناسب، عکاسی موفقیت‌آمیزی نخواهید داشت. به‌همین دلیل می‌خواهیم در ادامه، شما را با انواع بک گراند عکاسی آشنا کنیم تا بتوانید عکس‌های حرفه‌ای‌تری را ثبت کنید و به کمک آن، توجه بیننده و مشتریان را به عکس محصولات جلب کنید. پس همراه ما باشید.

بک گراند عکاسی چیست و چرا اهمیت دارد؟

پیش از هر چیز باید بدانید که بک گراند که به نام بک دراپ نیز شناخته می‌شود، چیست؟ و چه اهمیتی در عکاسی دارد؟ هر تصویری که می‌خواهید به ثبت برسانید، از بخش‌های مختلفی مانند سوژه اصلی، عناصر ثانویه موجود مانند دکور و تزئینات و فضای پشت سوژه که همان بک گراند عکاسی است، تشکیل شده است.

بک گراند نقش زیادی در میزان زیبایی، اثرگذاری و جذابیت عکس دارد. اما آنچه بسیار حائز اهمیت است، انتخاب بک گراندی است که بتواند عمق و احساس بیشتری به تصویر ببخشید. همان اندازه که داشتن بک گراند در عکاسی اهمیت دارد، به همان میزان نیز انتخاب نادرست بک گراند، اثربخشی تصویر شما را کاهش خواهد داد. پس باید با ویژگی‌‌های انواع بک گراند عکاسی که در مدل‌های ساده و طرح‌دار موجود هستند، آشنا شوید. هر یک می‌توانند احساساتی متفاوت مانند آرامش و لطافت و یا انرژی بالا را منتقل کنند. در ادامه به دلایل اهمیت بک گراند در عکاسی می‌پردازیم:

  • یک بک گراند مناسب، می‌تواند به برجسته‌تر کردن سوژه و و جلب توجه بیشتر بیننده کمک کند.

  • بک گراند به تصویر عمق و بعد مناسبی را می‌بخشد.

  • این تجهیزات عکاسی به ایجاد تعادل و داشتن یک ترکیب‌بندی مناسب در عکس، کمک زیادی خواهد کرد.

  • بک گراند می‌تواند به‌تنهایی سبک تصویر را از مینیمال تا کلاسیک تغییر دهد.

  • بک گراند خوب می‌تواند پیام و مفهوم عکس را به شیوه بهتری منتقل کند.

  • پس زمینه‌های ساده می‌توانند توجه بیننده را تنها به محصول جلب کنند و از ترکیب شلوغ در عکاسی فاصله بگیرند.

  • بک گراند می‌تواند رنگی مخالف و یا شبیه به سوژه داشته‌باشد که هر یک جلوه خاصی را ایجاد خواهد کرد.

  • با رنگ‌های متنوعی از بک گراند، می‌توانید عکس‌های پرتره بسیار زیبایی را ثبت کنید.

  • در پروژه عکاسی، داشتن بک گراند کمک می‌کند تا مجموعه عکس‌های هماهنگ و منسجم را ثبت کنید و در صفحه خود منتشر کنید.

انواع بک گراند عکاسی را بشناسید

انواع بک گراند عکاسی، در جنس، رنگ، بافت و کاربردهای متنوع موجود هستند که هر یک برای سبک‌های مختلف عکاسی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها کافی است با انواع بک گراند آشنا شوید تا بتوانید بهترین آن را برای محصولات خود و یا عکاسی از هر سوژه‌ای که مدنظرتان است، برگزینید. بک گراندها حتی می‌توانند در میزان فروش محصولتان نیز اثرگزار باشند، زیرا با ایجاد جلوه‌ای جذاب، به‌خوبی حق مطلب محصول را بیان می‌کنند. انواع بک گراند عکاسی عبارتنداز:

  • بک گراند وینیل

این بک گراندها اغلب رنگ‌های کاملا یکدست و مات دارند و در انواع رنگ‌بندی موجود هستند. وینیل‌ها مقاومت بالایی نیز در برابر رطوبت، پارگی و چین و چروک دارند. این محصول پشت چسب‌دار، برای عکاسی از محصول، گزینه بسیار خوب و به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. این بک گراندها قابلیت تا شدن و حمل آسانی را نیز دارند.

  • بک گراند کاغذی

طرح‌های بک گراند عکاسی، بر روی پوششی از لمینت مات چاپ می‌شود و به‌دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن، یک گزینه عالی برای عکاسی از محصولاتتان است. تنها نقطه ضعف این محصول، مقاومت نسبتا کم آن در برابر رطوبت یا پارگی است.

  • بک گراند نقاشی شده

گاهی نیز بر روی نوعی پارچه بسیار مقاوم، تخته‌های چوبی و یا بوم نقاشی، طرح‌های بافت‌دار را نقاشی می‌کنند و به‌عنوان بک گراند عکاسی می‌فروشند. این بک گراندها زیبایی خاصی را به تصویر می‌بخشد و علاوه‌بر عکاسی محصول، گاهی در عکاسی‌های مد و پرتره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پس زمینه‌های پارچه‌ای

این بک گراند عکاسی را می‌توان در هر ابعادی تهیه کرد و برای ثبت عکس‌های پرتره یک گزینه عالی با حمل و نقل آسان است. این بکدراپ‌ها در انواع رنگبندی، طرح و بافت‌های مختلف موجود هستند و قبل از هربار استفاده می‌توان آن‌ها را اتو کرد.

  • الوارها

استفاده از الوار و تخته‌های چوبی در عکاسی، حس گرم و زیبایی را از طبیعت منعکس می‌کند. برای عکاسی از موادغذایی و دیگر محصولات طبیعی، می‌توان این تخته‌ها را مورد استفاده قرار داد که از مقاومت و دوام بسیار بالایی هم برخوردار هستند.

  • فوم بردها

این ورقه‌های یونولیت که ضخامت بسیار کمی نیز دارند، یک گزینه سبک، مقاوم و کاربردی است که که در انواع طرح و رنگ‌های ساده یا ابر و بادی یافت می‌شوند.

انواع بک گراند عکاسی دیگر شامل فون‌های عکاسی، فیبرچوبی و... هستند که می‌توانید متناسب با نیاز و سبک عکاسی موردنظر، بک گراند دلخواهتان را انتخاب کنید.

‌کدام نوع بک گراند برای سبک‌های مختلف عکاسی مناسب‌تر است؟

اگر بخواهید تنها یک نوع بک گراند را برای عکاسی از مجموعه محصولات خود خریداری کنید و یا اینکه تازه کار هستید و به‌طور موقت به‌دنبال بک گراندی همه کاره هستید، بک گراند سفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پس زمینه پرطرفدار را می‌توان در انواع فون عکاسی، کاغذی، پارچه، فوم برد، الوار و... تهیه کرد. به کمک بک گراند سفید، می‌توان عکس‌هایی بسیار ساده و مینیمال از محصول خود ثبت کنید و یا به کمک عناصر دیگر و تجهیزات دکوراتیو عکاسی، عکس‌های شلوغ و یا سبک کلاسیک بگیرید و متفاوت‌تر باشید.

مزایای استفاده از بک گراند سفید عبارتنداز:

  • تاثیر و توجه بیشتر روی سوژه

  • ویرایش آسان تصویر و امکان تغییر یا حذف برخی عناصر

  • بهبود نورپردازی و امکان ایجاد سایه‌های جذاب کنار سوژه

  • قابلیت استفاده در سبک‌های گوناگون عکاسی

چطور بک گراند مناسب برای عکس‌های خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک بک گراند مناسب و برجسته‌تر کردن سوژه خود، باید چندین عامل را به‌خوبی بررسی کنید تا از این طریق ویژگی‌های محصول خود را به‌خوبی به نمایش بگذارید و یا عکاسی پرتره جذابی داشته‌باشید. این نکات کلیدی عبارتنداز:

نکات

توضیحات

نوع سوژه

اینکه سوژه شما چیست و چه ویژگی‌هایی دارد بسیار مهم است. اگر می‌خواهید همه توجه به سوژه باشد و یا محصول شما دارای طرح‌های شلوغ است، بک گراند ساده گزینه بهتری خواهد بود و بالعکس.

رنگ‌ها

اگر کمی با رنگ‌ها آشنایی داشته‌باشید، می‌توانید به بهترین شکل، سوژه را با بک گراند آن هماهنگ کنید.گاهی از رنگ‌های متضاد و گاهی از رنگ‌های مشابه استفاده کنید. هر یک جذابیت خود را دارد.

سبک عکاسی

بسیار مهم است که سبک عکاسی شما چیست. برای مثال اگر عکاسی پرتره انجام می‌دهید، به‌سراغ بک گراندهای ساده با رنگ‌های ملایم بروید تا تمرکز تصویر روی چهره فرد حفظ شود. در عکاسی مد و فشن، بک دراپ‌های پارچه‌ای با طرح‌های زیبا و عمق‌دار گزینه جذابی هستند. برای عکاسی محصول نیز بک گراندهایی با رنگ متضاد که بافت کمی نیز دارند انتخاب خوبی خواهد بود.

نورپردازی

بک گراند مات اغلب نورپردازی را آسان‌تر می‌کند. اما بکدراپ‌هایی با سطح براق، نیاز به مهارت در نورپردازی دارد.

سخن پایانی

با انواع بک گراند عکاسی آشنا شدید و دانستید که انتخاب صحیح آن، تا چه اندازه بر کیفیت، زیبایی و جذابیت تصویر نهایی، اثرگذار است. بنابراین با مطالعه دقیق و کامل درباره هر کدام از پس‌زمینه‌های عکاسی و متناسب با سوژه عکاسی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر به دنبال خلق عکس‌هایی خاص و حرفه‌ای هستید، فروشگاه بک دراپ و اکسسوری بابافت بهترین گزینه برای شماست. با مجموعه‌ای از بک‌دراپ‌های متنوع و اکسسوری‌های جذاب، هر عکاسی را به یک تجربه خلاقانه تبدیل کنید. همین حالا از فروشگاه بابافت دیدن کنید و با انتخاب محصولات مناسب، عکس‌های خود را متمایز کنید!

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
مرجع دانلود پاورپوینت آماده مجموعه فارسی درس

مرجع دانلود پاورپوینت آماده مجموعه فارسی درس

استفاده از پاورپوینت‌های آماده و قالب‌های رایگان ارائه شده توسط مجموعه فارسی درس، به کاربران این امکان را می‌دهد که با صرفه‌جویی در زمان و انرژی، ارائه‌هایی حرفه‌ای و تاثیرگذار داشته باشند.

2 ماه پیش

72

اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم؟ + معرفی سایت ایرانی

اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم؟ + معرفی سایت ایرانی

اخبار فارکس، به خبرها، رویدادها و انتشار آمار و ارقامی گفته می‌شود که در حوزه اقتصاد از طریق مراجع رسمی کشورهای مختلف منتشر می‌شود. عموماً برای دیدن اخبار روزانه فارکس باید به تقویم اقتصادی یا همان Economic Calendar مراجعه کنید.

2 ماه پیش

101

آموزش دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

آموزش دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

عصر عصر تکنوللوژی است و  دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهارت‌های ضروری تبدیل شده است که می‌تواند مسیر موفقیت شما را تغییر دهد. اما چگونه می‌توانید این مهارت‌ها را بیاموزید و به یک متخصص تبدیل شوید؟ با ما همراه باشید تا با بهترین منابع آموزشی و دوره‌های آنلاین برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

2 ماه پیش

101

تولید محتوا با هوش مصنوعی رنک مث

تولید محتوا با هوش مصنوعی رنک مث

در این مقاله، گام‌به‌گام نحوه تولید محتوا با هوش مصنوعی رنک مث را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید تا به سادگی، محتوایی باکیفیت و جذاب برای وب‌سایت خود تولید کنید و در نتایج جستجو بدرخشید!

3 ماه پیش

152

آموزش سریع طراحی قالب پاورپوینت ارائه

آموزش سریع طراحی قالب پاورپوینت ارائه

در صورتی که به دنبال بهترین و باکیفیت‌ترین آموزش سریع طراحی قالب پاورپوینت ارائه هستید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. امروزه افراد زیادی وجود دارند که به برای انواع ارائه‌های خود به ساخت تم پاورپوینت نیاز داشته و به دنبال آموزشی گام به گام و حرفه‌ای هستند

9 ماه پیش

216

چگونه به راحتی زبان دوم را یاد بگیریم و به آن مسلط شویم؟

چگونه به راحتی زبان دوم را یاد بگیریم و به آن مسلط شویم؟

آیا به فکر یاد گیری به زبان دوم هستید؟ براوو! یادگیری یک زبان جدید، مسیری جدید ازدنیای جدیدی از فرصت ها را به روی شما باز می کند. از رشد شخصی تا پیشرفت شغلی، مزایای آن بی پایان است. مطالعات نشان داده‌اند که افراد دوزبانه مهارت‌های شناختی بهتر، توانایی‌های حل مسئله و حافظه بهتری دارند. 

9 ماه پیش

169

دامنه چیست؟ ۴ نکته مهم هنگام ثبت آن

دامنه چیست؟ ۴ نکته مهم هنگام ثبت آن

دامنه از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول که نام دامنه یا "نام مستعار" نیز نامیده می‌شود، و بخش دوم که پسوند دامنه نامیده می‌شود. انتخاب دامنه مناسب در شناخت وب‌سایت شما تاثیر بسزایی دارد. در ادامه بصورت مفصل متوجه می شویم که دامنه چیست

1 سال پیش

188

ساتوشی ناکاموتو کیست؟ معرفی خالق بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو کیست؟ معرفی خالق بیت کوین

همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید بدانید خالق بیت کوین کیست ؟ باید ابتدا با تاریخچه ساخت این ارز دیجیتالی آشنا شوید. اولین اقدامات برای ساخت و خلق یک ارز دیجیتال به نام بیت کوین از سال 2007 میلادی آغاز شد

1 سال پیش

236

طراحی سایت مشاور املاک

طراحی سایت مشاور املاک

طراحی سایت املاک یک سرمایه‌ گذاری ارزشمند برای مشاوران املاک است که می‌ تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را توسعه دهند و به موفقیت بیشتری دست یابند.

1 سال پیش

220