11 راهکار کسب درآمد از فتوشاپ

11 راهکار کسب درآمد از فتوشاپ

نوشته از سحر علیزاده

سه شنبه، 16 خرداد 1402

2393

مهارت کار با فتوشاپ یکی از مهمترین مهارت‌ هایی است که در حوزه گرافیک و طراحی وب و محتوای دیجیتالی استفاده می‌ شود. اگر جز افرادی هستید که فتوشاپ بلدید اما از آن درآمدی ندارید توصیه میکنیم حتما این مقاله که راه های کسب درآمد از فتوشاپ را قرار است به شما آموزش دهد تا انتها مطالعه کنید، فتوشاپ جز ابزارهایی هست که در زمینه های متفاوتی کاربرد دارد، خصوصا برای کسانی که به دنبال کسب درآمد از فتوشاپ هستند، فرض کنید سایتی را راه اندازی کرده اید و نیاز به بنرها، پوسترهای تبلیغاتی و ... دارید برای انجام چنین کارهایی نیاز است که حتما فتوشاپ را تا حدی بلد باشید، این روزها پیج های اینستاگرام سر و صدای زیادی ایجاد کرده اند اما اگر در این بین دقت کنید پیج هایی حرفه ای و موفق هستند که از طراحی های یونیک استفاده کرده اند که این طراحی ها با توجه به نرم افزارهای شناخته شده تنها با فتوشاپ امکان پذیر است، از انجایی که در تمامی شرکت ها نیاز به یک طراح حس می شود قطعا به دنبال فردی همچون شما هستند، اگر دنبال یک درآمد معقول هستید فتوشاپ می تواند آن را در اختیارتان بگذارد. در ادامه مطلب با هم راه های کسب درآمد از فتوشاپ را بررسی میکنیم:

چگونه می توانم از فتوشاپ کسب درآمد کنم؟

این سوالی است که هزاران هنرجویی که فتوشاپ را آموزش دیده اند برای آن ها پیش می آید، در حقیقت با توجه به فراگیر شدن فضای آنلاین و نیاز کسب و کارها به حضور آنلاین، این سه دسته از افراد یکی از مهمترین نیروهایی هستند که با توانایی ‌هایی که دارند بیکار نخواهند ماند، اولین دسته از افردا تولید کنندگان محتوا هستند به دنبال آن ها طراحان سایت، گرافیست ها نیز از این قائده مستثنی نیستند سه دسته افرادی که گفته شد همگی برای حرفه ای تر شدن نیاز به فتوشاپ دارند، البته اینکه یک فرد به هر دلیلی بیکار شده باشد، نشان‌ دهنده تخصص و توانایی نداشتن این فرد نیست و ممکن است به دلیل عدم دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب، تغییرات در بازار کار و... باشد. اما در خصوص کسب درآمد از فتوشاپ در منزل، باید گفت که این نرم ‌افزار یکی از برترین نرم ‌افزارهای گرافیکی و طراحی است که در این روزها در بسیاری از زمینه‌های کسب و کار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. بنابراین، داشتن توانایی در این نرم‌ افزار می ‌تواند به یک فرد کمک کند تا در زمینه ‌های مختلفی مانند طراحی لوگو، تبلیغات، بنرهای تبلیغاتی، پوسترها و... فعالیت کرده و درآمد خود را افزایش دهد. برای کسب درآمد از فتوشاپ، می‌ توانید از روش ‌هایی مانند خدمات طراحی گرافیکی، فروش قالب‌ های طراحی شده، فروش عکس‌ هایی که با استفاده از فتوشاپ طراحی شده‌اند، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه طراحی گرافیک و... استفاده کنید.

اگر قصد دارید در زمینه طراحی و گرافیک کسب درآمد کنید به صفحه " ورود به بازار کار" مراجعه کنبد.

کسب درآمد از فتوشاپ

1. استخدام به عنوان نیروی گرافیست در شرکت ها

با توجه به تخصص خود در فتوشاپ، راهکار بسیار راحت و کارآمد برای کسب درآمد، استخدام در یک شرکت یا مجموعه است. در حال حاضر، شرکت ‌های زیادی به دنبال نیروهایی هستند که در زمینه طراحی گرافیکی و ساخت عکس، بنرهای تبلیغاتی و سایر پروژه‌های مرتبط با فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای گرافیکی مهارت دارند. اگرچه متاسفانه در برخی شرکت ‌ها هنوز به درستی با اهمیت تخصص یک نیروی فتوشاپ آشنا نیستند و ممکن است وظایف دیگری مانند تولید محتوای وب‌سایت را به شما بسپارند، اما با استفاده از این فرصت و ثابت کردن مهارت خود در زمینه فتوشاپ، می ‌توانید به مرور زمان به جایگاهی برسید که تنها به عنوان یک متخصص فتوشاپ در شرکت خدمت کنید.

کسب درامد با فتوشاپ

2. آموزش ویدیویی فتوشاپ و کسب درآمد از آن

اگر مهارت و تجربه شما در فتوشاپ به گونه ای است که می توانید آموزش فتوشاپ را در اختیار دیگران قراردهید می توانید به صورت آنلاین اموزش هایی را ضبط کرده و با قیمت های مناسبی در سایت های فروش محصول در اختیار هنرجوهای علاقه مند به یادگیری فتوشاپ قرار دهید همانطور که شما مشتاق یادگیری و آموزش فتوشاپ هستید افراد زیادی هستند که مثل شما به دنبال یک تدریس حرفه ای از فتوشاپ هستند البته لازم به ذکر است شما همچنین می توانید در آموزشگاه یا موسسه هایی که به صورت حضوری فتوشاپ را آموزش می دهند به عنوان مدرس شرکت کرده و کسب درآمد نمایید، همچنین  می توانید یک سایت راه اندازی کنید و آموزش های خود را بدون صرف هزینه و ... به صورت آنلاین در سایت خود قرار دهید و یا می توانید به عنوان گزینه آخر پیج اینستاگرام ایجاد کنید و دمو آموزش ها را در آن قرار دهید.

3. راه اندازی سایت فروش فایل ‌های فتوشاپ

گاها شما در زمان طراحی بنر، پوستر و ... نیاز به فایل هایی از فتوشاپ دارید برای مثال خرید براش ها، اکشن ها، فونت های متفاوت، وکتور ها و ...برای اینکه بتوانید مخاطب های هدفتان را برای خرید دوره های آموزشی تان جذب کنید می توانید آرشیو جامعی از آیکن های رایگان، فایل های لایه باز، فونت ها ... را در وب سایت خود بارگذاری کنید تا مخاطب هدفتان را جذب کنید معمولا کسی که به دنبال وکتور، فونت و ... به آموزش فتوشاپ نیز علاقه مند است.

کسب درآمد با فتوشاپ

4. کسب درآمد با فروش عکس های طراحی شده

علاوه بر مواردی که در بالا برای کسب درآمد از فتوشاپ گفت طراحی تصاویر و فروش آن ها نیز در بین این گزینه ها قرار دارد، با توجه به این مورد که قوانین کپی رایت در بسیاری از کشورها بسیار سخت است برای همین سایت ها برای استفاده از یک تصویر نیاز دارند که تصویری به صورت اختصاصی برای آن ها طراحی شود چرا که  به دلیل قوانین کپی رایت نمی توان چنین تصاویری را از اینترنت دانلود کرد. و استفاده نمود. وب سایت های انگلیسی زیادی وجود دارند که می توانید تصاویر خود را در چنین سایت هایی برای فروش بگذارید. سایت هایی مثل:

DRIBBBLE

FREEPIK

SHUTTERSTUCK

لازم به ذکر است که تصاویر در این سایت ها به قیمت دلار فروخته می شود و نیاز است که حتما یک حساب ارزی داشته باشیم.

همچنین بخوانید : چگونگی کسب درآمد از پونیشا

5. کار در آتلیه یا گالری

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ استخدام در آتلیه ها است، یعنی اگر شما مهارت خوبی در فتوشاپ دارید می توانید به راحتی برای روتوش تصاویر و ... در آتلیه ها مشغول به کار شوید تمامی این مهارت ها را می توانید با آموزش ویدیویی فتوشاپ یاد بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید.

کسب درآمد از فتوشاپ

6. طراحی ui و ux وب سایت 

شاید این عنوان برای شما نا آشنا باشد و فکر کنید ارتباط مستقیمی با فتوشاپ ندارد، اما اینطور نیست فتوشاپ را می توانید به راحتی در زمینه های طراحی سایت استفاده کنید برای مثال چون شما با رنگ ها و طرح ها از قبل آشنایی دارید می توانید به کاربر پسند بودن سایت توجه بیشتری داشته باشید، شما برای کسب درآمد از راه فتوشاپ در زمینه طراحی سایت هم می توانید در شرکت ها استخدام شوید چه بسا شرکت هایی که به چنین نیروهایی نیاز مبرم دارند. 

7. مدیریت پیج های اینستاگرام

 به دلیل مشغله های زیادی که برای تمامی افراد وجود دارند شرکت ها نیاز به یک فردی دارند که بخش گرافیک پیج آن ها را بر عهده بگیرد برای اینکه بتوانید در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید نیاز است که با فتوشاپ و نرم افزارهای مشابه آشنایی داشته باشید. توصیه وب سایت چگونگی به شما این است که علاوه بر بخش گرافیک با استراتژی محتوا گذاری در اینستاگرام هم آشنایی داشته باشید تا بتوانید مدیریت کلی پیج را بر عهده بگیرید و درخواست های زیادی نیز برای چنین کارهایی وجود دارد و شامل درآمد خوبی نیز می شود.

8. طراحی پروژه‌های تبلیغاتی

یک دیگر از راه هایی که می توانید از فتوشاپ کسب درآمد خوبی داشته باشید، گرفتن پروژه های تبلیغاتی و طراحی پروژه های تبلیغاتی است مثل، طراحی بنر تبلیغاتی اینترنتی ، تراکت های تبلیغاتی، پست های تبلیغاتی، استوری های اینستاگرام و ... در حال حاضر طراحان زیادی را می بینید که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و کسب درآمد دارند.

کسب درآمد از فتوشاپ

9. طراحی لوگو

برای کسب درآمد از فتوشاپ در منزل طراحی لوگو می تواند گزینه مناسبی باشد احتمالا طراحی لوگو برای کسب درآمد به گوشتان آشنا است، از طرفی هم طراحی لوگو نیز همچون موارد دیگر نیاز به مهارت خاصی دارد، اگر فتوشاپ را اموزش دیده اید بهتر است سلیقه و خلاقیت را چاشنی آن کنید و در این زمان است که می توانید سفارش طراحی لوگو بگیرید.

10. ساخت فونت

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام طراحی هایتان نیاز به فونت های مختلی داشته باشید و در سایت های مختلف به دنبال فونت باشید، گاها فونت ها با توجه به ارزشی که دارند با قیمت های عالی برای فروش گذاشته می شوند برای مثال قطعا فونت هایی مثل نازنین، ایران سنس و ... که در سطح وب بسیار استفاده می شود برای سازنده های فونت درآمد خوبی را به دنبال داشته است.  شما می توانید فونت هایی را بسازید و در مارکت های فروش فونت ایرانی و خارجی فونت ها را برای فروش قرار دهید.

11- کار به صورت فریلنسر

در واقع، فریلنسری یک راه خیلی خوب برای کسب درآمد از هر مهارتی است، از جمله فتوشاپ. برای شروع به کار در فریلنسری، بهتر است با سایت‌هایی مانند Upwork و Freelancer آشنا شوید. این سایت‌ها به شما اجازه می ‌دهند تا رزومه‌ی خود را آپلود کنید و به پروژه‌ هایی که با مهارت‌های شما مطابقت دارند پیشنهاد بدهید. برای جذب مشتریان، می‌توانید نمونه‌ های کاری شما را در سایت خود قرار دهید و از طریق شبکه‌ های اجتماعی از خدماتتان برای دوستان خود و دنبال ‌کنندگان خود بگویید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت ‌های آموزشی اینترنتی و شرکت در دوره‌های آموزش فتوشاپ، مهارت‌ های خود را بهبود بخشید و با کسب تجربه از پروژه‌هایی که قبلاً انجام داده‌اید، به جذب مشتریان بیشتر کمک کنید. در کل، با ارائه خدمات خوب و کیفیتی و ایجاد نام و شهرت خوب در صنعت فریلنسری، می‌توانید به راحتی درآمد قابل توجهی از فتوشاپ کسب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کرده ایم بهترین راه ها کسب در آمد از فتوشاپ را بررسی کنیم انتخاب با شماست ورود به هریک از مشاغل بالا می تواند شما را صاحب درآمد قابل توجهی کند، تنها کافی است فتوشاپ رابه صورت حرفه ای آموزش ببینید پکیج کامل آموزش فتوشاپ که وب سایت چگونگی در اختیار شما قرار داده است می تواند شروع یک پروژه موفق به همراه کسب درآمد را برای شما رقم بزند.

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
تبدیل فرمت aac to mp3 با 3 سایت رایگان

تبدیل فرمت aac to mp3 با 3 سایت رایگان

در این مقاله از وب سایت چگونگی با سه سایت رایگان به شما آموزش میدهیم که چطوری فرمت aac را به mp3 تبدیل کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۳ هفته پیش

77

3 روش تبدیل تصاویر به آیکن

3 روش تبدیل تصاویر به آیکن

در این مقاله سعی شد تا به طور خلاصه به 3 روش ساده و کاربردی برای تبدیل تصاویر به آیکن پرداخته شود. برای تبدیل تصاویر به آیکن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

103

6 سایت رایگان دانلود از پینترست

6 سایت رایگان دانلود از پینترست

تو این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما 6 سایت رایگان دانلود از پینترست رو به شما معرفی کنیم، برای اینکه بتونید ویدیو ها و تصاویر پینترست رو به راحتی و با کیفیت بالا دانلود کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

93

5 هوش مصنوعی برتر 2024 رایگان

5 هوش مصنوعی برتر 2024 رایگان

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم با هم 5 هوش مصنوعی برتر سال 2024 که بسیار کاربردی هستند را با هم مرور کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

109

سایت Slazzer بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

سایت Slazzer بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

در این مقاله از وب سایت چگونگی به سایت Slazzer به عنوان بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس پرداخته ایم، برای نحوه حذف بکگراند عکس با استفاده از سایت Slazzer تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

2718

چطور در کامپیوتر فایل را زیپ zip کنیم؟

چطور در کامپیوتر فایل را زیپ zip کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی نحوه زیپ کردن فایل در کامپیوتر را با راحت ترین روش به شما آموزش میدهیم، تنها کافی است برای آموزش زیپ کردن یا همان فشرده کردن فایل در ویندوز تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

122

چطور شخصیت کارتونی بسازیم؟

چطور شخصیت کارتونی بسازیم؟

جدیدا در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر شاهد تصاویر کارتونی هستیم که با آیدی و اطلاعات پیج ساخته شده است در این ویدیو و مقاله آموزشی از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما نحوه ساخت این کاراکترهای کارتونی را آموزش دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

200

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم نحوه عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

223

5 سایت برتر برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو

5 سایت برتر برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو

آیا به دنبال وب سایتی برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو هایتان هستید؟ ما در این مقاله از وب سایت چگونگی 5 سایت برتر برای دانلود انواع افکت های صدا را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید جلوه های صوتی را متناسب با ویدیوتان پیدا نمایید.

4 ماه پیش

437

6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت

6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت

در این مقاله به معرفی 6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت می‌پردازیم. این سایت‌ ها شامل مجموعه‌ای از موکاپ‌های متنوع هستند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

5 ماه پیش

368