5 کلید ترکیبی کاربردی در فتوشاپ که با کنترل شروع می شوند

استفاده از کلید های ترکیبی در فتوشاپ مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

افزایش سرعت کار: با استفاده از کلیدهای ترکیبی، شما به سرعت می‌توانید دستورات و عملیات‌ های مختلف را اجرا کنید و به طور کلی کار خود را به سرعت انجام دهید.

کاهش نیاز به ماوس: با استفاده از کلیدهای ترکیبی، شما نیاز کمتری به استفاده از ماوس خواهید داشت و این باعث می‌شود که کاربری شما در فتوشاپ بیشتر به صورت کلیدی و سریعتر باشد.

دسترسی آسان‌ تر به ابزارهای مختلف: با استفاده از کلیدهای ترکیبی، شما به راحتی می‌توانید به ابزارهای مختلف در فتوشاپ دسترسی پیدا کنید و آن‌ ها را در دسترس خود قرار دهید.

اجرای عملیات‌های پیچیده: با استفاده از کلیدهای ترکیبی، شما می‌توانید به سرعت عملیات‌های پیچیده‌تر را نیز انجام دهید و در کار خود بسیار حرفه‌ای تر عمل کنید.

قابلیت هماهنگی با سیستم‌عامل: بیشتر کلیدهای ترکیبی در فتوشاپ قابلیت تغییر دادن هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با سیستم‌ عامل خود هماهنگ کنید و با استفاده از آن‌ ها در هر نرم‌افزار دیگری نیز به طور مشابه کار کنید.

کلید ترکیبی کنترل + m

دکمه کنترل + m در فتوشاپ یکی از میان‌ افزارهای طراحی، برای باز کردن پنجره دستور Curves (منحنی‌ها) است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید روشنایی و کنتراست تصویر را تنظیم کنید و تصویر را به صورت دقیق تر و بهینه تر اصلاح کنید. در پنجره Curves، می‌توانید منحنی‌ های RGB، سیان، ماژنتا و زرد رنگ را کنترل کنید و تنظیم کنید که تصویرتان بهترین شکل را داشته باشد.

کلید ترکیبی کنترل + l

کلید کنترل + L در فتوشاپ (Control + L) معمولاً برای باز کردن پنجره "Levels" (سطوح) استفاده می‌شود. این پنجره به شما اجازه می دهد تا آستانه های سیاه و سفید و نقاط میانی تصویر را تنظیم کنید. با استفاده از این کلید می توانید این پنجره را باز کنید و تغییراتی روی تصویر خود اعمال کنید.

کلید ترکیبی کنترل + t

کلید های کنترل و t در فتوشاپ، یک دستور واحد را فعال می کنند که کاربر را قادر می سازد اندازه ، پهنای و زاویه لایه ها و اشیاء تصویر را تغییر دهد. با کلید کنترل و t ، لایه ای را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کرده ، فعال می کنید و می توانید اندازه ، مقیاس و دوران آن را تنظیم کنید. علاوه بر این، با استفاده از این دستور کاربر می تواند لایه ها را به ارتفاعات مختلف جابجا کند یا بر روی دیگر لایه ها قرار دهد. همچنین با استفاده از کلیدهای شیفت و کنترل در کنار t ، می توانید لایه را به طور متناظر جابجا کرده و انتخاب لایه را کنترل کنید.

کلید ترکیبی کنترل + u

در نرم ‌افزار فتوشاپ، کنترل+ u یک دستور مخصوص کنترل رنگ و سطوح روشنایی و کنتراست تصویر است. با زدن این دو کلید، پنجره Hue/Saturation/Lightness باز شده و شما قادر خواهید بود تا روی هر کدام از سه مقدار Hue (رنگ) ، Saturation (اشباع) و Lightness (روشنایی) تصویر کنترل داشته باشید. به عبارت دیگر، این دستور به شما امکان تغییر رنگ‌ها و چشم‌ پوشی در تصویر را می‌دهد.

کلید ترکیبی کنترل + d

در نرم‌ افزار فتوشاپ، کلیدهای کنترل + d یک دستور مخصوص دیگر هستند. با زدن این دو کلید، شما می‌توانید تمامی انتخاب‌هایی که در تصویر داشتید را حذف کنید و به حالت پیش‌فرض برگردانید. به این صورت که هرگونه ماسک، پوشش و یا اشاره‌ گری که قبلاً روی تصویر اعمال کرده‌اید، با زدن این دکمه‌ها پاک خواهد شد و تصویر به حالت اولیه برگردانده می‌شود.

همچنین بخوانید: چگونه با فتوشاپ پسوند jpg رو به png تبدیل کنیم؟

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
چگونه کش فتوشاپ را پاک کنیم؟

چگونه کش فتوشاپ را پاک کنیم؟

فتوشاپ، به عنوان محبوب‌ ترین نرم‌ افزار ویرایش عکس، از حافظه پنهان یا کش برای ذخیره‌سازی موقت داده‌ ها و تسریع عملکرد برنامه استفاده می‌کند. در این مقاله، به شما آموزش می ‌دهیم که چگونه کش فتوشاپ را  با دو روش مختلف پاک کنید.

5 روز پیش

17

چطور در فتوشاپ خط چین بکشیم؟

چطور در فتوشاپ خط چین بکشیم؟

یکی از سوالات متداول شما این است که چطور با فتوشا خط چین بکشیم در این مقاله نحوه کشیدن خط چین و یا اشکال به شکل خط چین در فتوشاپ را توضیح داده ایم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱ هفته پیش

22

چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم؟

چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم؟

یکی از سوالات مهم هنرجویان فتوشاپ این است که چگونه در فتوشاپ وسط صفحه را پیدا کنیم برای پیدا کردن وسط صفحه در فتوشاپ روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آسان ترین روش ها را در بخش زیر شرح میدهیم تا انتهای این مقاله از وبسایت چگونگی با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

57

چگونگی پیش نمایش فایل psd بدون باز کردن فایل

چگونگی پیش نمایش فایل psd بدون باز کردن فایل

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌ توانید بدون نیاز به باز کردن فایل‌ های PSD یا همان لایه باز، پیش ‌نمایشی از محتوای آنها را مشاهده کنید.

1 ماه پیش

117

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

در این مقاله به بررسی ابعاد دقیق و استاندارد برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ پرداخته ایم و نکاتی را برای طراحی کارت ویزیت ذکر کرده ایم با ما همراه باشید

1 ماه پیش

63

ابعاد بنر تسلیت باید چقدر باشد؟

ابعاد بنر تسلیت باید چقدر باشد؟

این مقاله با عنوان ابعاد مناسب برای چاپ بنر تسلیت باید چقدر باشد برای ان دسته از عزیزانی که به دنبال ابعاد مناسب برای طراحی بنر تسلیت هستند مناسب است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

104

ایجاد عکس 16در 21 در فتوشاپ

ایجاد عکس 16در 21 در فتوشاپ

تغییر سایز عکس یکی از رایج‌ ترین کارهایی است که در فتوشاپ انجام می‌ شود. سایز عکس 16*21 یکی از سایزهای پرکاربرد برای چاپ عکس، آلبوم عکس و ... است. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سایز عکس خود را در فتوشاپ به 16*21 تغییر دهید و یا یک عکس با سایز 16*21 ایجاد نمایید.

2 ماه پیش

234

چگونه فایل TIFF را به JPG تبدیل کنیم؟

چگونه فایل TIFF را به JPG تبدیل کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل فایل TIFF به JPG را با هم آموزش ببینیم،همچنین در این مقاله به برخی از سوالات متداول شما پاسخ داده شده است.

2 ماه پیش

207

چگونه در فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم؟

چگونه در فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی، به طور کامل به نحوه کپی گرفتن از یک لایه در فتوشاپ خواهیم پرداخت و روش‌های مختلف انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

2 ماه پیش

120

چطور در فتوشاپ دایره بکشیم؟

چطور در فتوشاپ دایره بکشیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی راحت ترین روش برای رسم دایره در فتوشاپ را به شما توضیح خواهیم داد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

3 ماه پیش

546