چگونگی اضافه کردن براش به فتوشاپ

چگونگی اضافه کردن براش به فتوشاپ

نوشته از سحر علیزاده

دوشنبه، 28 فروردین 1402

1434

در برنامه فتوشاپ، به طور پیش فرض چندین براش آماده وجود دارد که می توانیم از آنها برای نقاشی و ویرایش تصاویر استفاده کنیم. با این حال، برای استفاده از براش های دیگر، نیاز است آنها را به فتوشاپ اضافه کرد. برای اضافه کردن براش به فتوشاپ سه روش وجود دارد که در این قسمت از وب سایت چگونگی به شما آموزش داده ایم.

در مرحله اول ابتدا به براش را از نوار ابزار سمت چپ انتخاب کرده و یا با فشردن حروف B روی کیبورد ابزار براش را انتخاب میکنیم بعد از این مرحله همانند تصویر پایین با کلیک راست  روی صفحه انواع براش های مختلف پیش فرض را مشاهده میکنید.

اضافه کردن براش به فتوشاپ

بعد از انجام مراحل بالا از قسمت مشخص شده در تصویر زیر روی چرخ دنده میزنیم و همانظور که مشاهده میکنید شامل گزینه هایی Reset brushes, Load Brushes, Save Brushes  Replace Brushes می باشد

چگونگی اضافه کردن براش به فتوشاپ

در فتوشاپ، برای مدیریت براش‌ها (Brushes) از چند گزینه مختلف استفاده می‌شود. این گزینه‌ها عبارتند از:

۱. Reset Brushes: با استفاده از این گزینه، تمامی براش‌های پیش‌فرض فتوشاپ را به حالت اولیه بازمی‌گرداند، در صورتی که حذف یا جایگزین شده باشند.

۲. Save Brushes: با استفاده از این گزینه، براش‌های موجود در پنل براش‌ها را با پسوند brush .abr در فایل جداگانه‌ای ذخیره می‌کند تا برای استفاده در آینده یا به اشتراک گذاشتن با دیگران استفاده شود.

۳. Load Brushes: با استفاده از این گزینه، براش‌ هایی که در پیش‌فرض فتوشاپ نیستند و ما می‌خواهیم از آن‌ها استفاده کنیم، به فتوشاپ اضافه می‌شوند. برای این کار، فایل مربوط به براش را با پسوند .abr، انتخاب می‌کنیم و سپس Load را کلیک می‌کنیم.

۴. Replace Brushes: با استفاده از این گزینه می‌توان براش مدنظر را با یکی از براش‌های موجود جایگزین کرد.

برای لود کردن براش جدید، ا گزینه Load Brushes را انتخاب کرده و سپس فایل مربوط به براش جدید را با پسوند .abr انتخاب و Load را کلیک می‌کنیم. این براش اکنون در پنل Brush فتوشاپ قابل مشاهده است.

راه دیگری برای لود کردن براش در فتوشاپ، استفاده از قابلیت Drag and Drop (کشیدن و رها کردن) می‌باشد. برای این کار، فایل براش مورد نظر را با پسوند .abr از پوشه مربوطه کشیده و به صفحه فتوشاپ بکشیم و آن را در پنجره Brush Preset Picker رها کنیم. براش در پنل براش فتوشاپ قابل مشاهده است.

یکی دیگر از روش‌های لود کردن براش، استفاده از منو Edit می‌باشد. برای این کار باید عملیات زیر را انجام دهیم:

۱. از منوی Edit کلیک کرده و گزینه Presets را انتخاب کنیم.

۲. حال گزینه Preset Manager را انتخاب می‌کنیم.

چگونگی اضافه کردن براش به فتوشاپ

۳. در پنجره باز شده، به قسمت preset type مراجعه می‌کنیم و براش را انتخاب می‌کنیم.

۴. سپس در قسمت سمت راست، گزینه Load را انتخاب کرده و فایل براش مورد نظر را با پسوند .abr را انتخاب کرده و با کلیک بر روی دکمه Load، براش مورد نظر به فتوشاپ اضافه می‌شود. از این پس، برای استفاده از براش جدید، می‌توانید آن را در پنل براش فتوشاپ پیدا کنید و آن را انتخاب و استفاده کنید.

نظرات

نظر خود را بنویسید

مطالب مشابه:
تبدیل فرمت aac to mp3 با 3 سایت رایگان

تبدیل فرمت aac to mp3 با 3 سایت رایگان

در این مقاله از وب سایت چگونگی با سه سایت رایگان به شما آموزش میدهیم که چطوری فرمت aac را به mp3 تبدیل کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۲ هفته پیش

69

3 روش تبدیل تصاویر به آیکن

3 روش تبدیل تصاویر به آیکن

در این مقاله سعی شد تا به طور خلاصه به 3 روش ساده و کاربردی برای تبدیل تصاویر به آیکن پرداخته شود. برای تبدیل تصاویر به آیکن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1 ماه پیش

96

6 سایت رایگان دانلود از پینترست

6 سایت رایگان دانلود از پینترست

تو این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما 6 سایت رایگان دانلود از پینترست رو به شما معرفی کنیم، برای اینکه بتونید ویدیو ها و تصاویر پینترست رو به راحتی و با کیفیت بالا دانلود کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

91

5 هوش مصنوعی برتر 2024 رایگان

5 هوش مصنوعی برتر 2024 رایگان

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم با هم 5 هوش مصنوعی برتر سال 2024 که بسیار کاربردی هستند را با هم مرور کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

108

سایت Slazzer بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

سایت Slazzer بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

در این مقاله از وب سایت چگونگی به سایت Slazzer به عنوان بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس پرداخته ایم، برای نحوه حذف بکگراند عکس با استفاده از سایت Slazzer تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

2 ماه پیش

2320

چطور در کامپیوتر فایل را زیپ zip کنیم؟

چطور در کامپیوتر فایل را زیپ zip کنیم؟

در این مقاله از وب سایت چگونگی نحوه زیپ کردن فایل در کامپیوتر را با راحت ترین روش به شما آموزش میدهیم، تنها کافی است برای آموزش زیپ کردن یا همان فشرده کردن فایل در ویندوز تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

118

چطور شخصیت کارتونی بسازیم؟

چطور شخصیت کارتونی بسازیم؟

جدیدا در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر شاهد تصاویر کارتونی هستیم که با آیدی و اطلاعات پیج ساخته شده است در این ویدیو و مقاله آموزشی از وب سایت چگونگی قصد داریم به شما نحوه ساخت این کاراکترهای کارتونی را آموزش دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

192

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر

آموزش عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر

در این مقاله از وب سایت چگونگی قصد داریم نحوه عکس گرفتن از صفحه نمایش کامپیوتر را به شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله از وب سایت چگونگی با ما همراه باشید.

3 ماه پیش

213

5 سایت برتر برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو

5 سایت برتر برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو

آیا به دنبال وب سایتی برای دانلود رایگان افکت صدا برای ادیت ویدیو هایتان هستید؟ ما در این مقاله از وب سایت چگونگی 5 سایت برتر برای دانلود انواع افکت های صدا را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید جلوه های صوتی را متناسب با ویدیوتان پیدا نمایید.

4 ماه پیش

431

6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت

6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت

در این مقاله به معرفی 6 سایت دانلود رایگان موکاپ کارت ویزیت می‌پردازیم. این سایت‌ ها شامل مجموعه‌ای از موکاپ‌های متنوع هستند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

5 ماه پیش

367